یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
اعتباری تخصیص نیافت، زمین اهدایی پس گرفته شد!

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان بهار از استان همدان گفت: شهرداری این شهرستان برای احداث کتابخانه مرکزی، زمینی را اهدا کرد اما به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم برای احداث بنای کتابخانه مرکزی، شهرداری این زمین را از اداره کتابخانه‌ها پس گرفت.-

سید اسد حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: دریافت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها کار آسانی نیست و به پیگیری‌های فراوانی نیاز دارد.

وی ادامه داد: شهردار فعلی شهرستان بهار برای احداث کتابخانه شهری یا روستایی، زمیني را در هر منطقه‌ای از بهار حتی در نقاط طلایی این شهرستان در اختیار ما قرار می‌دهد. البته زمین، زمانی به تملک اداره کتابخانه‌های بهار درمی‌آید که اعتبار کافی برای ساخت آن، از سوی استانداری ارایه شود. 

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان بهار با بیان این‌که «این شهرستان 121 هزار نفر جمعیت دارد که افزون بر چهار هزار نفر آنان، اعضای فعال کتابخانه‌ای‌اند» افزود: سرانه کتابخانه در این شهرستان 5/2 متر مربع برای صد نفر است که از سرانه سایر شهرستان‌های استان همدان و استاندارد سرانه کشور بالاتر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: شهرستان بهار دارای سه کتابخانه روستایی «مهاجران»، «حسین‌آباد» و «زاغه» و پنج کتابخانه شهری از جمله «شیهد باهنر»، «فجر»، «علامه طباطبایی» و «آیت‌الله بهاری» است.

حسینی گفت: کتابخانه‌های این شهرستان در مجموع 12 هزار نسخه منابع مکتوب دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط