چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
درخشش آثار انقلاب در مرحله نهايي دهمین جشنواره «سوره»

دبير دهمين جشنواره شعر و داستان سوره از ورود 50 درصد آثار به مرحله نهايي دهمين جشنواره شعر و داستان سوره با موضوع انقلاب اسلامي خبر داد. موضوع انقلاب در بخش ويژه اين جشنواره قرار دارد.-

كمال شفيعي، دبير دهمين جشنواره شعر و داستان سوره در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره موضوع انقلاب اسلامی به عنوان بخش ويژه جشنواره اظهار كرد: هر سال براي اين جشنواره بخشي ويژه‌ای تعريف مي‌شود. موضوعات امسال در دو بخش آزاد با محورهای «اخلاق و خانواده»، «دفاع مقدس»، «بیداری اسلامی» و «فرهنگ و تمدن و عدالت و پیشرفت» و بخش ویژه با موضوع «انقلاب اسلامی» است.

وي با تاكيد بر اين كه اضافه شدن بخش ويژه اين جشنواره با موضوع «انقلاب اسلامي» پيش‌ درآمدي بر جشنواره شعر انقلاب بود گفت: جشنواره شعر انقلاب سال گذاشته بنيان گذاشته شد و به دليل كاستي‌هاي كه تاكنون در بخش شعر انقلاب داشته‌ايم تصميم گرفتيم در اين جشنواره فضايي را در حوزه داستان و شعر با موضوع انقلاب فراهم آوريم تا مولفان جوان خود را در مقابل نويسندگان و شاعران پيشكسوت اين حوزه محك بزنند و از سوي دیگر با شناخت و مطاله تاريخي آثار جديدي تاليف كنند.

شفيعي با بيان اين مطلب كه در بخش انقلاب، شركت‌كنندگان آثار خود را در بخش‌هاي «داستان کوتاه بزرگسال»، «داستان کوتاه کودک و نوجوان»، «شعر کودک و نوجوان»، «شعر آزاد» و «شعر کلاسیک» به جشنواره ارسال كردند، افزود: به دبيرخانه جشنواره دوهزار و 100 اثر ارسال شد كه 160 اثر به مرحله پاياني راه يافتند و در اين بين 50 درصد آثار مربوط به بخش ويژه موضوع انقلاب اسلامي بودند.

وي در پايان افزود: مراسم اختتاميه دهمين جشنواره شعر و داستان سوره 26 و 27 تير ماه 91 در شهر اروميه برگزار مي‌شود. آثار برگزيده اين جشنواره در قالب كتاب منتشر خواهند شد و آثاري كه به مرحله دوم راه يافتند در قالب كتابي مجزا به چاپ می‌رسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها