چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
آثار بخش ویژه جشنواره «بانه» تقدير مي‌شوند

آثار برگزیده بخش ویژه دهمین جشنواره سراسری داستان بانه تقدیر می‌شوند. اين جشنواره صبح امروز در اين شهرستان آغاز به كار كرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، داستان‌‌های «طی طریق»، «چشم‌هایم» و «فقط تو را نگاه می‌کند» به عنوان سه اثر برگزیده بخش ویژه موضوعی دهمین جشنواره سراسری «بانه» تقدیر می‌شوند.

بخش ویژه موضوعی دهمین جشنواره سراسری داستان بانه به داستان‌هایی با موضوع حجاب و عفاف، دفاع مقدس، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و تهاجم فرهنگی اختصاص دارد.

در اين بخش از بین 191 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پس از داوری توسط هیات داوران، سه داستان از طرف دبیرخانه انتخاب و به عنوان آثار برگزیده این بخش معرفی شد.

براساس این گزارش داستان «طی طریق» اثر ابوالفضل قاضی از کاشان با موضوع نماز و عفاف ، «چشم‌هایم» نوشته اعظم پشت‌مشهدی از هرمزگان و داستان «فقط نگاه می‌کند» اثر فاطمه محمد‌بیگی از تهران با محوریت حوادث و اتفاق‌های سال‌های پس از دفاع مقدس شایسته تقدیر شناخته شدند.

این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه و با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری با هدف ایجاد رقابتی سالم برای تعامل و تبادل آرای داستان‌نویسان کشور، جستاری در وضعیت و جایگاه داستان در روند توسعه همه جانبه فرهنگی کشور، معرفی استان كُردستان به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر، مقابله با جنگ نرم فرهنگی در حوزه ادبیات داستانی و تجلیل از فعالان و نام آوران كشورمان برگزار می‌شود.

در برپايي اين جشنواره سازمان‌های فرمانداری، شهرداری، جمعیت هلال احمر، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و کانون بسیج هنرمندان شهرستان بانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی كُردستان همكاري دارند.

دهمین دوره اين جشنواره در چهار بخش داستان کوتاه به زبان فارسی و کردی، مقاله، بخش ویژه خارج از مسابقه و بخش داستان کودک و نوجوان از صبح امروز 14 تیر همزمان با روز قلم در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر مرزی بانه آغاز و تا جمعه 16 تیر ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها