شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
رشد کمی و کیفی نمایشگاه استاني کتاب کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان، پنجمین نمایشگاه کتاب استانی کردستان را گسترده‌تر از دوره‌های پیش ارزيابي کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی و استقبال گسترده مردم، نشان از رشد کمی و کیفی نمایشگاه نسبت به دوره پیش دارد.-

قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری هفت نشست تخصصی در زمینه‌های مهدویت، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، کتابخوانی و جنگ نرم در این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: در پنجمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان یک سالن نیز با عنوان «تازه‌های نشر» در نمایشگاه برپا بود و کتاب‌های تازه منتشر شده در آن به نمایش درآمد.

وی با بیان این‌که این برنامه‌ها در دوره چهارم نمایشگاه وجود نداشتند، افزود:  هفت شب فرهنگي  در طول نمایشگاه با اجرای نمايندگان یک یا دو شهر از شهر‌های استان برگزار شدند. اين ‌شب‌هاي فرهنگي برای نخستین بار در نمایشگاه استانی کتاب کردستان گنجانده شده است و از برنامه‌های جنبی ويژه این دوره به شمار مي‌آيند.

مدیرکل اداره ارشاد کردستان یکی از دیگر برنامه‌های جدید پنجمین نمایشگاه استانی کتاب كردستان را برگزاری دو روز برنامه ويژه کودکان با عنوان «جُنگ کتاب و شادی» عنوان کرد و گفت: در مجموع برنامه‌های جنبی نسبت به دوره پیش بیشتر بودند و نمایشگاه با کیفیت بهتری برگزار شد.

میمنت‌آبادی همچنين به مقایسه آمار این دوره از نمايشگاه با دوره پیش اشاره کرد و گفت: سال پیش ۵۵ هزار نفر از نمایشگاه دیدن کردند که در دوره پنجم این رقم به ۷۰ هزار بازديدكننده رسید. همچنین در دوره پیش چهار میلیارد ریال از نمایشگاه استانی کتاب کردستان كتاب خریداري شد اما امسال و در دوره پنجم، بیش از پنج میلیارد ریال کتاب از نمایشگاه خریداری شد.

وی افزود: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از رقم خرید کتاب امسال با بن‌کارت‌های الکترونیک و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر از طریق خرید نقدی در نمایشگاه انجام شد. 

ميمنت آبادي یکی دیگر از تفاوت‌های این دوره با دوره پیش را حضور ناشران بزرگ کشوری در دوره پنجم عنوان کرد و افزود: برخی از ناشران مطرح کشوری به‌دلیل همزمانی برگزاری نمايشگاه چهارم استاني كتاب كردستان با دیگر نمایشگاه‌های استانی کشور، در نمایشگاه کردستان حضور نداشتند اما در دوره پنجم حضور ناشران مطرح كشور بر کیفیت نمایشگاه افزود.

نمایشگاه استانی كتاب کردستان از ۱۷ تا ۲۳ تیر در شهر سنندج برپا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط