چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
افتتاح 4 کتابخانه عمومی استان خوزستان در ماه رمضان

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان از بهره‌برداری چهار باب کتابخانه‌ عمومی در این استان و برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی به مناسبت ماه مبارک رمضان در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد._

لفته منصوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با شروع ماه میهمانی خدا، كتابخانه‌هاي عمومي سراسر استان با در نظر گرفتن برنامه‌هاي فرهنگی مذهبي ويژه در مجموعه‌هاي خود این محل‌های فرهنگی را براي استفاده اعضاي روزه دار مهيا می‌کنند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها با هدف آشنایی اعضا با رسالت فرهنگی و تربیتی کتابخانه‌های عمومی و پر کردن اوقات فراغت اعضای روزه‌دار در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شوند و تمام علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه و عضویت در کتابخانه‌های عمومی از این کلاس‌ها استفاده کنند.

منصوری با اشاره به بازگشایی کتابخانه‌های جدید در این استان، عنوان کرد: در ماه رمضان چهار باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های بهبهان، شوشتر و ماهشهر به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته وی، این چهار کتابخانه شامل کتابخانه عمومی وحید بهبهانی، کتابخانه عمومی شهرک چمران ماهشهر و کتابخانه عمومی علامه شیخ شوشتری و سردارآباد است که با حضور مقامات استانی به بهره‌برداری خواهند رسید.

منصوری همچنین درباره ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی کتابخانه‌ها گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاري نماز جماعت در کتابخانه‌‌های عمومی استان، ویژه برنامه‌های کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه، توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در بین اعضای کتابخانه‌های عمومی استان و برگزاری نمايشگاه كتاب علوم قرآني و منابع مناسب با این ماه پربرکت اشاره کرد.

وی اظهار کرد:قدردانی از حافظان و قاریان شهرستان‌ها، آموزش احكام برای عموم مردم در این ماه، برگزاری مجالس ختم قرآن مجيد در کتابخانه‌های عمومی استان، برنامه‌هاي شبي با قرآن با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، ساماندهي نمازخانه‌هاي كتابخانه‌های عمومی، مراسم ختم صلوات و کلاس‌های قرآنی و آموزش مفاهیم قرآن با حضور استادان قرآنی را می‌توان در زمره این برنامه‌ها قرار داد.

به گفته این مقام مسوول، برگزاری مراسم دعا و روضه‌خواني در ايام شهادت مولای متقیان امام علي(ع)، مراسم دعاي ندبه، جوشن كبير، زیارت عاشورا و ختم سوره یاسین، برنامه گفتارهايي درباره نهج‌البلاغه، اكرام ايتام و نيازمندان، جلسات پاسخ به سوالات شرعي با حضور مربیان قرآنی و کارشناسان علوم دینی، برگزاري مراسم ليالي قدر، تجليل از حافظان و قاريان قرآن عضوكتابخانه،خاطره‌نویسی درباره ماه رمضان، برگزاری مسابقه فرهنگی مذهبی پیامکی از فعاليت‌هاي كتابخانه‌هاي عمومي در اين ماه به شمار می‌آیند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان همچنین از قرار دادن کتاب‌های مربوط به ماه رمضان در ویترین تازه‌های کتاب کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: نصب سخنان ائمه‌اطهار درباره فواید روزه در ورودی کتابخانه‌های عمومی، تهیه قرآن و مفاتیح برای استفاده اعضا و چاپ تراکت و بنر نیز با هدف جذب مردم به کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط