شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
تاسیس انجمن قرآنی و دبیرخانه دایمی نمایشگاه قرآن در قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم در مراسم گشایش نمایشگاه قرآن قشم از تاسیس انجمن قرآنی این جزیره و همچنین تاسیس دبیرخانه دایمی نمایشگاه قرآن این جزیره خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام علی مولانوری در افتتاحیه این نمایشگاه که در محل دایمی نمایشگاه قشم آغاز شده است، افزود: این نمایشگاه هدیه‌ای بود که سازمان منطقه آزاد قشم می‌توانست در ماه مبارک رمضان به مردم خون گرم جزیره اهدا کند.

وی افزود: در نمایشگاه امسال با محور ترویج و آموزش قرآن، جدیدترین محصولات، کتاب‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی عرضه شده است و در کنار آن، جلسه‌های تجلیل از خادمان قرآنی و نمایشگاه‌های هنری و بخش ویژه کودک و نوجوان هم برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام مولانوری ادامه داد: همچنین دو دوره آموزش مربی قرآنی همزمان با این نمایشگاه برای افراد علاقه‌مند به موضوعات قرآنی برپا می‌شوند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده، امام جمعه قشم نیز در سخنانی این نمایشگاه را رویدادی بزرگ دانست و گفت: این نمایشگاه اتفاق بزرگی است که برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ قرآنی برگزار شده است.

وی به تمام مدیران مناطق آزاد دیگر پیشنهاد کرد با الگوبرداری از منطقه آزاد قشم، به برگزاری نمایشگاه قرآنی و نیز حرکت‌هایی فرهنگی بپردازند.

اسفندیار حیدرپور، رییس سازمان منطقه آزاد قشم که آخرین سخنران این مراسم بود، با اشاره به اهمیت قرآن در جوامع اسلامی عنوان کرد: منابع و تاثیرات قرآن پایان‌ناپدیرند و ما باید از این منبع بیکران استفاده کنیم.

وی افزود: ما از فعالیت‌های فرهنگی جزیره قشم حمایت می‌کنیم، زیرا اعتقاد داریم بعد از مسايل اقتصادی جزیره، مسايل فرهنگی در الویت کارهای ما قرار دارد.

حیدرپور اظهار کرد: هدف اصلی در انجام فعالیت‌های فرهنگی، پرداختن به گروه‌های سنی پایه است و تلاش داریم با برپایی نمایشگاه و جشنواره‌های فرهنگی، زمینه بهبود حوزه فرهنگی جزیره را فراهم کنیم.

همچنین در حاشیه این مراسم، مدیر اجرایی نمایشگاه قرآن کریم قشم با بیان این‌که ۱۴۰۰ اثر قرآنی از ۱۳۰ ناشر در این نمایشگاه عرضه شده‌اند، برگزاری این نمایشگاه در قشم را عامل وحدت میان مردم شیعه و سنی این جزیره دانست.

محمدتقی حق‌بین افزود: نمایشگاه قرآن قشم در فضایی به وسعت پنج هزار متر برپا شده و دارای بخش‌های مختلفی است و با توجه به اهمیت حفظ و قرائت قرآن در قشم و نیز جمعیت شیعه و سنی مقیم این جزیره، این نمایشگاه می‌تواند عامل وحدت میان مردم باشد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این نمایشگاه گفت: نمایشگاه دارای یک بخش بزرگ هنری است و قرآن‌های نفیس منتشر شده در ۳۰ سال اخیر در این بخش عرضه شده‌اند. همچنین نمایشگاه عکس قرآن‌پژوهی که کار مشترک ۱۷ عکاس است، در این بخش از نمایشگاه برپا شده است.

مدیر اجرایی نمایشگاه قرآن قشم با اشاره به بخش کودک و نوجوان این نمایشگاه گفت: بخش کودک و نوجوان از اصلی‌ترین بخش‌های نمایشگاه است که در آن به موضوع تصویرگری قصص قرآنی و نیز آموزش مفاهیم قرآنی و نماز از طریق بازی توجه ویژه شده است.

به گفته حق‌بین، سازمان منطقه آزاد قشم برای هزار نفر از کارکنان خود بن‌های خرید از این نمایشگاه به مبلغ ۲۰ میلیون تومان را تهیه و ارایه کرده است.

نمایشگاه قرآن قشم تا جمعه (13 مرداد) از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در محل دایمی نمایشگاه‌های این جزیره برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها