یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کتابخانه مرکزی بانه در انتظار موافقت شهرداری

مسوول اداره‌های شهرستان‌های بانه در استان کردستان گفت: در نشست انجمن کتابخانه‌های بانه،زمینی برای ساختن کتابخانه مرکزی این شهرستان در مرکز شهر در نظر گرفته شده اما شهرداری هنوز با اهدای زمین موافقت نکرده است._

صفر حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در مرکز شهرستان بانه و در کنار پارک کودک این شهرستان برای ساخت بزرگ‌ترین کتابخانه بانه در نظر گرفته شد که شهرداری هنوز با اهدای آن موافقت نکرده است.

حسین‌زاده افزود: شهرداری بانه قصد دارد در این زمین، مجتمعی را احداث کند که بخشی از آن به کتابخانه اختصاص یابد. این اقدام فضای مورد نیاز برای کتابخانه را بسیار محدود خواهد کرد.

وی به سهم نیم‌درصد اداره کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه مشکلات فراوانی دارند که بی‌نظمی شهرداری در پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از این درآمد، بر این مشکلات افزوده است.

مسوول کتابخانه‌های شهرستان بانه همچنین درباره برنامه‌های تابستانی کتابخانه‌های این شهرستان گفت: آموزش روخوانی و تجوید قرآن مجید، آموزش زبان کُردی، خوشنویسی و قصه‌گویی برای کودکان، از برنامه‌های ویژه تابستان در کتابخانه‌های شهرستان بانه محسوب می‌شوند.

شهرستان بانه پنج کتابخانه نهادی و سه کتابخانه مشارکتی دارد. ۱۱۷
 هزار نفر در بانه زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط