دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۶
30درصد كتاب‌هاي قديمي‌ترين كتابخانه خوزستان فرسوده‌اند

از 18هزار نسخه كتاب موجود در مخزن كتابخانه «علامه طباطبايي(ره)» بهبهان بيش از 30درصد آثار فرسوده و غير قابل استفاده‌اند.

شكرالله عطوفت، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين كتابخانه در سال 1343 فعاليت خود را به نام كتابخانه عمومي بهبهان در ساختمان شهرداري آغاز كرد و در سال 1385به همت محمد جعفر بهبهاني، از خيران شهرستان، به ساختمان فعلي خود در باغ ملي منتقل شد.

عطوفت با تاكيد بر اينكه تعداد كتاب‌هاي موجود در كتابخانه براي چهار هزار عضو فعال آن بسيار اندك است، گفت: موقعيت مكاني كتابخانه باعث شده به تنهايي به اندازه پنج كتابخانه ديگر شهرستان عضو داشته باشد. با اين حال، اين كتابخانه با كمبود شديد كتاب مرجع در حوزه‌هاي علمي و تاريخي روبه‌روست.

به گفته سرپرست كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان بهبهان، كتابخانه درجه 2 «علامه طباطبايي(ره)» از نظر وسعت و تعداد اعضا صلاحيت ارتقاي درجه را دارد؛ بنابراين پنج ماه پيش درخواست ارتقاي درجه كتابخانه به نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور ارسال شده كه هنوز پاسخي دريافت نكرده‌ايم.
وي همچنين گفت: در جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان بهبهان كه آبان ماه سال جاري برگزار شد،‌ فرماندار و اعضاي انجمن اهداي دو زمين با زيربناهاي يك هزار و 500متر مربع از سوي شهرداري به امور كتابخانه‌ها را تصويب كردند كه تحقق آن با وقفه روبه‌رو شده و رفع اين مشكل به مصوبات جلسه بعدي انجمن وابسته است.

در كنار اين كتابخانه، پنج كتابخانه با نام‌هاي «خيريه حاج يوسف بهبهاني»، «شهداي بخش زيدون»، «ارجان منصوريه»، «رضوان دودانگه» و «آيت‌الله وحيد بهبهاني» در شهرستان بهبهان فعاليت مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها