شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
جایگاه قصه‌گویی و نقالی در استان مرکزی 
بررسی شد

مرکزی – مدیر کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در نشست بررسی جایگاه هنر قصه‌گویی و نقالی این استان ، از برگزاری مرحله استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در آبان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، احسان منصوری شنبه در نشست بررسی جایگاه هنر قصه گویی و نقالی در استان مرکزی که با حضور اساتید و فعالان حوزه نقالی در دراراک برگزار شد گفت: نگاه به هنر نقالی جشنواره محور نیست بلکه بیشتر فرهنگ محور است.

وی با اشاره به اینکه واگرایی ها باید کاهش پیدا کند، افزود: به واسطه رخنه به فرهنگ استان مرکزی به ویژه در حوزه نقالی، این هنر آیینی و سنتی نتوانسته آنطور که شایسته است جایگاه خود را پیدا کند و در نشست‌های مرتبط این آفت باید آسیب شناسی شود.

وی خاطرنشان کرد: گام اول در کانون برداشته شده و می‌طلبد که اساتید و پیشکسوتان این حوزه در ارتقای جایگاه نقالی تلاش کنند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی می‌تواند میزبان نقالان کشور باشد اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۱۰۰ نفر در جشنواره قصه‌گویی استان مشارکت داشتند و این رقم نمایانگر این است که استان مرکزی با این پیشینه در این حوزه سرمایه انسانی بسیاری وجوددارد که باید به جذب و تقویت آنان پرداخت.

به گزارش ایبنا؛ در ادامه این دورهمی کارشناس مسئول فرهنگی استان و مسئول انجمن قصه‌گویی کانون گفت: کانون به عنوان متولی قصه‌گویی در امر جذب و تقویت و پرورش کودکان و نوجوانان مستعد پیشتاز است.

پورمحمدی افزود: این نشست بیشتر در خصوص چگونگی عمومی‌سازی هنر قصه‌گویی و نقالی پیگیری می‌شود.

این نشست با حضور پژوهشگران شبیه گردانی تعزیه، پیشکسوتان، اساتید و فعالان حوزه نقالی و قصه‌گویی استان مرکزی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها