چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای فرهنگ مطالعه مفید

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی امروز (۱۱ مرداد) در جریان بازدید از سازه (قفسه) ایستگاه مطالعه در اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان برای ارتقای فرهنگ مطالعه مفید و مطالبات مقام معظم رهبری در این حوزه تاکید کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، در این بازدید که با حضور فرماندار بجنورد و فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی برگزار شد، سید کریم سجادی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، گفت: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی، وظیفه همگانی است تا بتوانیم از این طریق جایگاه واقعی کتاب را در جامعه ایجاد کنیم.

سجادی افزود: برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی در دستگاه‌های اجرایی، پس از طرح موضوع در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید و شورای اداری استان و ضمن بررسی چگونگی اجرای طرح، تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌بریم تا با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در استان بتوانیم در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه مفید و مطالبات مقام معظم رهبری گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

علی رحیمی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: برای تحقق رهنمود‌ها و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه، نهاد کتابخانه‌های عمومی تصمیم به راه‌اندازی ایستگاه‏های مطالعه در تمام نقاط کشور گرفت و در این راستا، سهم استان در مرحله نخست، تعداد چهار ایستگاه در شهرستان بجنورد است.

رحیمی افزود: یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در روند اجرای طرح ایستگاه مطالعه، جانمایی و انتخاب مکان مناسب برای استقرار ایستگاه مطالعه است که همراهی تمامی دستگاه‌های استان را می‌طلبد.

وی درباره منابع مکتوب این ایستگاه نیز گفت: منابع ایستگاه مطالعه شامل ۱۵ عنوان کتاب در موضوعات مختلف است که با توجه به اهمیت و حساسیتی که در انتخاب منابع ایستگاه مطالعه وجود دارد و همچنین به دلیل هماهنگی و یکنواختی طرح در تمامی کشور، منابع مکتوب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انتخاب و به سراسر کشور ارسال می‌شوند.

در این بازدید همچنین فرماندار بجنورد و فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی، آمادگی خودشان را برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در دستگاه مربوطه خود اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط