یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
راه‌اندازی ایستگاه‌‌های‌ مطالعه در اردبیل

چهار ایستگاه مطالعه با همکاری مسوولان اماکن عمومی شهرستان اردبیل و 10 ایستگاه مطالعه «پیک مهر»‌ باهمکاری دفتر امور اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور تا پیش از عید سعید فطر راه‌اندازی می‌شوند.-

 مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: ایستگاه‌های مطالعه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در مکان‌های عمومی شهرستان اردبیل فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

صادق فرهمند امین ادامه داد: طبق مصوبه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، افتتاح هشت باب ایستگاه مطالعه در استان اردبیل ضروری است و در مرحله نخست چهار ایستگاه مطالعه در مکان‌های عمومی پر رفت و آمد مانند «مصلای اردبیل»، «بانک ملی»، «فرودگاه» و «استانداری» اردبیل به صورت آزمایشی فعالیت می‌کنند و پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت، چهار ایستگاه مطالعه دیگر در استان راه‌اندازی می‌شوند.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل درباره ایستگاه مطالعه «پیک مهر»‌ گفت: همچنین 10 ایستگاه‌ مطالعه «پیک مهر» با همکاری دفتر امور اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور راه‌اندازی خواهند شد. 

به گفته وی، این ایستگاه‌ها منابع مکتوبی در قطع پالتویی با موضوعات گوناگون مانند «دین»،‌ «زندگینامه ائمه اطهار(ع)» و «مهارت‌های زندگی» به مخاطبان ارایه می‌دهند.

وی افزود: سازه‌های ایستگاه‌های مطالعه خریداری شده و در تلاشیم پیش از عید سعید فطر این ایستگا‌ه‌ها افتتاح شوند.

فرهمند امین عنوان کرد: کتاب‌های این 14 ایستگاه مطالعه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تامین خواهند شد.

وی درباره تفاهمنامه همکاری اداره اماکن عمومی با اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز گفت: در این تفاهمنامه، اداره‌های اماکن عمومی موظفند تا از منابع مکتوب این ایستگاه‌ها به خوبی نگهداری کنند، فردی را برای همکاری به اداره کتابخانه‌ها معرفی کنند و در طول سال ارتباط کارشناس ایستگاه مطالعه با اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل حفظ شود.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: همچنین طبق این تفاهمنامه، 50 درصد هزینه‌های این ایستگاه‌ها را اداره‌های اماکن عمومی بر عهده دارند و اگر این همکاری قطع شود، ایستگاه مطالعه به مکان و منطقه دیگری در استان اردبیل منتقل خواهد شد.

وی عنوان کرد: به هر ایستگاه مطالعه پنج هزار جلد کتاب داده می‌شود و افراد پس از گرفتن کتاب، می‌توانند آن را به ایستگاه‌های مطالعه دیگر و حتی به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تحویل دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط