دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷
استقبال از طرح «کتاب من» در کتابخانه‌های نقده

رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان نقده استان آذربایجان غربی از درخواست هشت ‌هزار و 524 عنوان کتاب در طرح «کتاب من» کتابخانه‌های این شهرستان، از اردیبهشت سال 89 تا تیرماه امسال خبر داد.-

زكيه لطفي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با گلایه‌مندی از نحوه تامین کتاب‌های درخواستی طرح «کتاب من» در کتابخانه‌های این شهرستان گفت: بر خلاف استقبال خوب از این طرح در کتابخانه‌های این شهرستان، نیاز‌های مطالعاتی درخواست‌کنندگان به موقع و کامل تامین نمی‌شود. 

وی با اشاره به توجه به حضور اقلیت‌های مذهبی و قومی در این شهرستان افزود: کتاب‌های دریافتی از نهاد کتابخانه‌های کشور پاسخگوی نیاز‌های مطالعاتی 50 درصد جمعیت کُرد و تُرک این منطقه نیست و همچنین جلوگیری از  ورود برخی کتاب‌ها به کتابخانه‌ها، با وجود مجوز چاپ و فروش در کتابفروشی‌ها از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور، باعث می‌شود کتابخانه‌های عمومی شهرستانی نتوانند نیازهای مراجعه‌کنندگان را کامل پوشش دهند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقده همچنین از اجراي طرح كتابخانه سيار در سطح روستا‌هاي اين شهرستان در صورت همكاري آموزش و ‌پرورش از طريق واگذاري اتوبوس سيار به فرمانداري اين شهرستان خبر داد و اظهار کرد:  آموزش‌ و پرورش شهرستان خواستار انجام معامله پاياپاي مبني بر واگذاري خودرو شخصي به جاي اتوبوس سيار از سوی فرمانداری شهرستان است و این طرح تا زمان رفع این اختلاف را‌ه‌اندازی نخواهد شد. 

وي با اشاره به جمعیت 117 هزار نفری شهرستان نقده عنوان کرد: این شهرستان دارای چهار کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مشارکتی است که چهار هزار نفر عضو فعال دارند. هچنین نقده دارای 36 هزار و 510 عنوان و 47 هزار و 214 نسخه کتاب است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقده درباره آمار کتاب‌های اهدایی و تعداد کتاب‌های امانت گرفته شده نیز اظهار کرد: آمار کتاب‌های امانت گرفته‌شده طی تیر‌ماه سه هزار و 236 نسخه بود و همچنین 191 عنوان کتاب در قالب 197 نسخه در طول این ماه اهدا شدند.

لطفی درباره سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌های شهرستان نقده از محل درآمد شهرداری گفت:سهم نیم‌درصد کتابخانه‌های این شهرستان از شهریور ماه سال گذشته پرداخت نشده است و پرداختی‌های گذشته نیز از محل درآمد‌های عوارض شهرداری به صورت ماهانه بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط