سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۰
بررسی داستان کوتاهی از توماس مان در رادیو

داستان کوتاهی با نام «مرگ » اثر توماس مان، نویسنده آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبیات،جمعه در رادیو فرهنگ روخوانی و نقد می‌شود. این داستان توسط پریسا رضایی به فارسی ترجمه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه «یک عصر، یک داستان» که از هفته جاری، جمعه‌ها از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، این هفته برنامه خود را به روخوانی و نقد داستان کوتاه «مرگ» اثر توماس مان، نویسنده آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبیات اختصاص داده است.

در این برنامه که از ساعت ۱۳:۳۰ آغاز می‌شود، ترجمه پریسا رضایی از این داستان، روخوانی شده و سپس جواد عاطفه به نقد آن می‌پردازد.

مان در داستان کوتاه «مرگ» به روایت روزهای پیش از مرگ می‌پردازد و می کوشد تحلیلی روان شناختی از شخصیتی که به سوی مرگ و نیستی پیش می رود ارائه دهد. 

سردبیری برنامه «یک عصر، یک داستان» را رسول آبادیان، نویسنده و منتقد ادبی به عهده دارد و فاطمه حقیقت‌ناصری گوینده این برنامه است.

توماس مان (Thomas Mann) نویسنده آلمانی در روز ۶ ژوئن ۱۸۷۵ در شهر لوبک آلمان متولد شد و در روز ۱۲ اوت ۱۹۵۵ بر اثر عارضه قلبی، در بیمارستان شهر زوریخ و در میان جمعی از نزدیکانش چشم از جهان فرو بست. 

وی دو ماه پیش از مرگ، هشتادمین سال تولدش را جشن گرفته بود و سراسر اروپا به این مناسبت از او تجلیل کرد.

از این نویسنده آثاری چون «بودنبروک‌ها»، «داستان‌های برق‌آسا»،‌ «تونیو کروگر»، «کوه جادو» و «مرگ در ونیز» به فارسی ترجمه شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط