سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
توجه به كتابخانه‌هاي عمومي از وظايف شهرداري‌هاست

شهردار شهركرد در ديدار با مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به كتابخانه‌هاي عمومي، پاسخگويي به بالاترين حقوق شهروندان و از وظايف مهم شهرداري‌ها است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان چهارمحال و بختیاری، نورالله غلاميان در اين ديدار گفت: كتابخانه‌هاي عمومي نقش بسيار مهمي در توسعه فرهنگي دارند و جذب شهروندان به ویژه جوانان به كتابخانه‌هاي عمومي دارند و در نتيجه، نهادينه كردن فرهنگ كتاب و كتابخواني به نفع جامعه است.

وي پرداختن به مقوله كتاب و كتابخواني عمومي را یک ضرورت عنوان كرد و افزود: زندگي متلاطم و پرهياهوي شهري بايد با آرامش كتابخواني قرين شود و ما هم باید با فراهم کردن تجهيزات و امكانات در خور نياز مراجعان، زمينه استفاده راحت‌تر را براي علاقه‌مندان به كتاب فراهم کنیم.

غلاميان ادامه داد: شهرداري شهركرد طبق روال گذشته با كتابخانه‌هاي عمومي همكاري خواهد داشت و همواره به عنوان يك نهاد مدني گسترش فرهنگ مطالعه و كتابخواني در بين شهروندان را از سياست‌هاي لازم راهبردي و فرهنگي مي‌داند.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان نیز در اين جلسه گفت: اين اداره كل آمادگي دارد برای تعامل بيشتر بين سازماني، پرسنل شهرداري را به صورت رايگان عضو كتابخانه‌هاي عمومي کند.

بهروز صادقی افزود: با این اقدام استفاده از خدمات نرم‌افزار پيام كتابخانه‌ها، نمايه نشريات، طرح «كتاب من» و مسابقات كتابخواني آسان‌تر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط