دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
اجرای طرح ایستگاه مطالعه در خوزستان

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به تاثیر طرح ایستگاه‌های مطالعه در این استان، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان برای اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه تفاهمنامه‌هایی را با برخی دستگاه‌های اجرایی استان منعقد می‌کند.-

 لفته منصوری در گفت‌وگو خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ‌اظهار کرد: طرح ایستگاه مطالعه با هدف فراهم کردن امکانات اولیه برای افزایش آمار مطالعه از طریق استفاده از وقت‌‌های اضافه و تلف شده در محل‌هایی که افراد ناچار به انتظارند، مانند سالن انتظار راه آهن، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری برون شهری اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: همکاری کارشناسان اداره کل و استفاده از کارشناسان دیگر دستگاه‌های اجرایی استان باعث شده است تا به‌جز مراکزی مانند فرودگاه بین المللی اهواز، راه‌ آهن و پایانه‌های مسافربری، 150 منطقه دیگر نیز شناسایی و برای احداث ایستگاه‌های مطالعه بررسی شوند که ایستگاه‌های اتوبوسرانی شهرداری، بیمارستا‌ن‌ها و دیگر مراکز درمانی از جمله این مناطق‌اند.

منصوری با بیان این‌که تامین کتاب مورد نیاز برای این ایستگاه‌ها یکی از موانع موجود در طرح ایستگاه‌های مطالعه است، افزود: هزینه خرید کتاب بسیار بالاست و ایستگاه‌ها باید به صورت مستمر شارژ شوند. همچنین کتاب‌ها با توجه به فضای موجود باید کم حجم و کم هزینه باشد و به دلیل وجود نداشتن کتاب‌هایی با این ابعاد، نهاد کتابخانه‌های کشور در حال پیگیری برای چاپ این کتاب‌هاست.

به گفته وی، قرار است تا پایان هفته آینده یک ایستگاه به صورت آزمایشی در استانداری خوزستان نصب شود و مورد بازدید دستگاه‌های اجرایی استان نیز قرار بگیرد.

منصوری افزود: همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برای اجرای این طرح در یک ماه آینده تفاهمنامه‌ای را با دستگاه‌های اجرایی درگیر از جمله اداره کل فرودگاه‌ها، اداره کل راه‌آهن و شهرداری اهواز منعقد می‌کند تا این کار و جانمایی ایستگاه‌ها طبق برنامه پیش برود و با کیفیت مطلوب و مناسب انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط