یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۱
4 درصد قمی‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی‌اند

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان قم گفت: چهار درصد از جمعيت استان قم عضو كتابخانه‌هاي عمومي‌اند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، علی فریدونی اظهار کرد: در کتابخانه های عمومی استان قم، 46 هزار و 562 نفر عضو در گروه‌های مختلف سنی وجود دارد که این رقم، چهار درصد از جمعیت کل استان قم را تشکیل می‌دهد و از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون نسخه کتاب توسط آنان به امانت گرفته شده است.

وي ادامه داد: اکنون بیش از 720 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم وجود دارند که به ازای هر نفر 63 صدم جلد کتاب به حساب مي‌آيد و پیش بینی می‌شود در سال 1404 مطابق با سند چشم‌انداز، به ازای هر نفر، دو جلد کتاب در استان قم وجود داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم اظهار کرد: مجموع زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان قم 28 هزار و 478 مترمربع است که به ازای هر صد نفر، 53/2 متر مربع فضای کتابخانه‌ای به حساب مي‌آيد. تا پایان سال جاری با افتتاح کتابخانه‌ها جديد این رقم به 61/2 مترمربع افزایش پیدا خواهد کرد.

فریدونی با اشاره به پروژه کتابخانه‌های در حال ساخت افزود: دو کتابخانه در حال ساخت در استان وجود دارند که تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط