دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
برپایی نمایشگاه کتاب در مسجد کبود تبریز

همزمان با موج جدید مسافرت‌ها در آخرین ماه فصل تابستان نمایشگاه کتاب، صنایع دستی و میراث فرهنگی در محوطه مسجد کبود تبریز استان آذربایجان شرقی برپاست. در این نمایشگاه بیش از 300 عنوان اثر مکتوب ارایه می‌شود.-

پریوش رحیمی، مسوول برپایی نمایشگاه کتاب مسجد کبود تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: این نمایشگاه از ابتدای شهریورماه امسال برپا و از استقبال خوب مراجعان هم برخوردار بود اما از هفتم تا یازدهم شهریورماه همزمان با تعطیلی ادارات شهر تهران، استقبال از این نمایشگاه بی‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: موضوعات منابع مکتوب عرضه شده در این نمایشگاه شامل مضامین عمومی، قرآنی، تاریخی، ادبیات و شعر، خوشنویسی و نقاشی، طراحی، فرش، معماری و گرافیک، میراث فرهنگی و موسیقی آذربایجان می‌شوند. همچنین بازدیدکنندگان این نمایشگاه علاوه بر عموم مردم، دانشجویان و مسافرانند.

مسوول برپایی نمایشگاه کتاب مسجد کبود تبریز با اشاره به این‌که در محوطه این مسجد تاریخی غرفه‌هایی با موضوع معرق، گلیم و فرش ایرانی، صنعت طلا و نقره‌سازی وسنگ‌های قیمتی فعالیت می‌کنند، گفت: بسیاری از بازدیدکنندگان نسبت به صنایع دستی عرضه شده علاقه‌مند می‌شوند و با حضور در این غرفه ها خواستار تهیه کتاب‌هایی در این حوزه می‌شوند. خوشبختانه غرفه نمایشگاه کتاب هم توانسته است اغلب نیازهای بازدیدکنندگان را تامین کند.

وی افزود: در نمایشگاه کتاب مسجد کبود تبریز علاوه بر آثار مکتوب‌، لوح‌های فشرد هم ارایه می‌شود اما استقبال از کتاب چشمگیرتر است و مجموعه کتاب‌های «انگلیسی در سفر»، «آلمانی در سفر» و به‌ویژه «استانبولی در سفر» بیشترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

نمایشگاه کتاب مسجد کبود تبریز از ابتدای شهریورماه آغاز شده است و تا پایان این ماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط