پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
انتشار 42 خاطره دفاع مقدس در «چهار راه خندق»

مجموعه خاطره - داستان «چهارراه خندق» عنوان کتابی درباره هشت سال دفاع مقدس به قلم سید فرید موسوی است که خود نیز یکی از نقل کنندگان خاطرات محسوب می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «چهارراه خندق» شامل 42 خاطره از وضعیت رزمندگان در عملیات‌ها، ویژگی‌های اخلاقی شهدای دفاع مقدس و چگونگی به شهادت رسیدن‌شان از زبان 15 ایثارگر است که در قالب داستانی آمده‌اند.

ایثارگرانی که در کتاب خاطراتی از آنان نقل شده، هر یک چندین خاطره دارند اما بیشترین خاطره متعلق به سید فرید موسوی، نویسنده اثر است که در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در جبهه‌های نبرد دفاع مقدس حضور داشته و جانباز شده است. همچنین «حسن اسدپور» و «رمضان حسینیان‌فر» از دیگر راویان خاطرات هستند که پس از نویسنده بیشترین خاطره را بیان کرده‌اند.

کتاب «چهارراه خندق» با عکسی از یک سنگر در جبهه‌های نبرد دفاع مقدس آغاز می‌شود که در جلوی سنگر تابلویی با سخنی از امام خمینی (ره) با این مضمون به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی قرار دارد: «ما از مظلوم دفاع می‌کنیم و بر ظالم می‌تازیم».

«یک 24 ساعت در عملیات» عنوان نخستین خاطره کتاب است و در میان خاطراتی که در کتاب آمده تقریبا به صورت یکی در میان، عکس‌هایی از لحظه شهادت رزمندگان و فعالیت‌های آنان در جبهه‌های دفاع مقدس آورده شده است.

همچنین اشعاری حماسی در پایان برخی از خاطرات گنجانده شده‌اند و کتاب با غزلی درباره شهیدان به پایان می‌رسد. آخرین خاطره - داستانی که در کتاب آمده و عنوان کتاب هم از آن گرفته شده «چهارراه خندق» است که از چگونگی حضور راوی و دوستانش در عملیات بدر و جزییات عملیات حکایت دارد. 

کتاب «چهارراه خندق» در قطع رقعی و 184 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه و بهای 35 هزار ریال از سوی انتشارات پیام عدالت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط