چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
«گوجار» از عمليات‌ بيت‌المقدس 3 می‌گوید

مهدي الهي‌فرد،‌ خاطرات جانباز سيديحيي هاشمي‌نژاد از جنگ تحمیلی عراق عراق علیه ایران را در كتابي با عنوان «گوجار» نوشته است. اين اثر كه عمليات‌ بيت‌المقدس 3 را از نگاه رزمندگان بجنوردي بازگو مي‌كند براي چاپ به حوزه هنري استان خراسان شمالي سپرده شده است.-

مهدي الهي‌فرد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره «گوجار» اظهار كرد: عنوان كتاب برگرفته از نام همان قله‌اي است كه قسمت‌هایي از آن در اواخر سال ‌1366 توسط چند گردان از رزمندگان ایرانی فتح شد. 

نويسنده كتاب «بي‌قرار» ادامه داد: رزمندگان بجنوردي به فرماندهي شهيد رجبعلي محمدزاده و به دستور سردار شهید نورعلي شوشتري  براي فتح قله حمله كردند. تمامي جريان‌هاي آن عملیات در كتاب «گوجار» به روايت يكي از رزمندگان عمليات بيت‌المقدس 3 به نام سيد يحيي هاشمي‌نژاد كه در آن دوره 16 ساله بوده، بيان مي‌شود.

وي كه قالب كتاب را خاطره انتخاب كرده است، گفت: ماجراي كتاب از روستاي بيار در شهرستان بجنورد و بسيج 25 نيروي داوطلب دنبال مي‌شود. اين افراد براي آموزش نظامی به اهواز می‌روند و در عمليات شرکت می‌کنند‌.

الهي‌فرد، كتاب «گوجار» را داراي دو ويژگي بارز دانست و افزود: تاكنون يك عمليات به طور كامل از زبان رزمندگان بجنوردي شرح داده نشده است و معرفی شهيدي به نام «رجب‌علي انوايي راهبر» در اين خاطرات است كه كاري شبيه به شهید حسين فهميده در دفاع مقدس انجام داده، اما تاكنون كسي از او سخن نگفته است.

اين نويسنده گفت: اين كتاب حاصل 10 ساعت مصاحبه با جانباز سيديحيي هاشمي‌نژاد است و براي تكميل خاطرات به سراغ سرهنگ عبدالحسين نوري و حسن كرمي هم كه همرزم او بودند رفتم و خاطرات آن‌ها را براي تایيد صحبت‌هاي هاشمي نژاد آوردم. البته وي خاطرات را بهتر به ياد مي‌آورد و بيان مي‌كرد که به همين دليل از زبان وي بازگو مي‌شوند.

كتاب «گوجار» براي انتشار به حوزه هنري استان خراسان شمالي سپرده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط