«راهنمای روش تدریس تربیت بدنی و بازیهای دبستانی» نوشته حسین سلطانی و محمدامین صالحیپور به آموزش ورزش مدارس و بازیهای کودکان میپردازد. این کتاب برای مربیان و معلمان این مقطع نوشته شده است.-
مولفان معتقدند که تربیتبدنی در مدارس ابتدایی مفهوم بازی به شکل آزاد و زنگ تفریح بین کلاسی را ندارد بلکه کلاس درس تربیتبدنی حکم آزمایشگاهی را دارد که در طی آن دانشآموز با وظیفه مهم فراگیری حرکت و یادگیری به کمک حرکت درگیر میشود.
در فصل اول این کتاب به بررسی اهداف کلی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی پرداخته میشود و ویژگیهای کودکان در این مقطع را مورد توجه قرار داده و به عوامل موثر بر این درس در این دوره میپردازد.
فصل دوم این کتاب در شش بخش تدوین شده و شامل «مبانی تربیتبدنی»، «ایمنی در تربیتبدنی»، «مهارتهای لازم بدنی»، «آمادگی جسمانی»، «آزمونهای اندازهگیری آمادگی جسمانی» و «شیوههای سازماندهی برای مشاهده نمایش مهارت» است.
«برنامهریزی درس تربیتبدنی» عنوان فصل سوم کتاب است که به مربی میآموزد تا چگونه طرح آموزشی و سازماندهی کلاس درس را انجام داده و ارزشیابی کند.
مولفان در فصل آخر نیز افزون بر معرفی اهداف بازیهای دبستانی، به منظور اجرای هرچه بهتر یک برنامه کلاسی موفق و مفید تعداد زیادی از بازیهای گروهی را معرفی و نحوه اجرای هر یک را شرح میدهند.
کتاب «راهنمای روش تدریس تربیت بدنی و بازیهای دبستانی» با ویراستاری علمی سید رضا عطارزاده حسینی، در 128 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و بهای سه هزار و 500 تومان به کوشش نشر ورزش و با همکاری بامداد کتاب به بازار آمده است.
نظر شما