یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
حضور «مجمع ناشران دفاع مقدس» در نمایشگاه کتاب فرانكفورت

مجمع ناشران دفاع مقدس با 120 عنوان كتاب از بهترين‌ آثار منتشر شده در حوزه دفاع‌مقدس به نمايشگاه فرانكفورت مي‌رود. حضور چهار نويسنده مطرح اين حوزه براي برگزاري جلسات هم‌انديشي از برنامه‌هاي دیگر مجمع در ايام برگزاري اين نمايشگاه است.-

علي ناظري، ‌رييس هيات مديره مجمع ناشران دفاع‌مقدس به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ گفت: اين مجمع قصد دارد با تبليغ و اطلاع‌رساني درباره كتاب‌هاي منتشر شده دفاع مقدس، زمينه تعامل و هم انديشي با ناشران خارجي حاضر در نمايشگاه فرانکفورت را فراهم آورد و با محوريت دفاع مقدس به عرصه‌هاي فرهنگي دنيا وارد شود.

وي ادامه داد: بين 120 تا 150 عنوان كتاب از بهترين آثار ناشران گزينش و خلاصه‌اي از متن كتاب‌ها به زبان‌هاي انگليسي و عربي ترجمه شده‌اند. همچنين نمایندگان مجمع قصد دارند چهار نويسنده موفق و پركار حوزه دفاع‌مقدس را نيز براي برگزاري جلسات هم‌انديشي با ديگر مجموعه‌هایي كه در نمايشگاه حضور دارند با خود همراه کنند.

ناظري افزود: هدف ما از حضور نمايشگاه کتاب فرانکفورت آگاهي بخشي و پر رنگ‌كردن اهميت انتشار كتاب‌هاي دفاع‌مقدس است تا بازار نشر در خارج از كشور و ترجمه آثار به زبان‌هاي عربي و انگليسي و در نهايت كيفيت توليد آثار با دقت ارزیابی شوند.

وي ادامه داد: براي نمايشگاه كتاب در فرانكفورت علاوه بر خلاصه كتاب‌ها، دو عنوان كتاب با نام‌های «برف سرخ» و «ققنوس فاتح» را به دو زبان انگيسي و عربي ترجمه كرد‌ه‌ايم. این نمايشگاه ظرفيت‌‌هاي بسياري براي معرفي آثار دفاع‌مقدس دارد و بر اساس تجربه تيم كارشناسي كه سال گذشته به نمایشگاه رفتند با آگاهي بيشتري در نمايشگاه امسال حاضر خواهيم شد.

شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از 19 تا 23 مهرماه 91 برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط