سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
ساخت کتابخانه «سوخته» بدون متولی باقی مانده است

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار 36 روز پس از حادثه آتش‌سوزی در کتابخانه منجیل، گفت: هنوز هیچ اقدامی از سوی مسوولان شهرستان برای پیگیری ساخت کتابخانه جدید و اسکان کتابخانه موقت انجام نشده است.-

شقایق مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان و همچنین من برای تعیین سرنوشت کتابخانه هنوز هیچ پاسخی از سوی مسوولان محلی دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: حتی عطاءالله حکیمی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، برای تسریع روند پیگیری ساخت کتابخانه منجیل پیشقدم شد اما متاسفانه هنوز اتفاقی رخ نداده و تصمیمی گرفته نشده است.

مرادی با بیان این‌که حدود هزار و 200 نفر در این کتابخانه عضویت داشتند، گفت: با توجه به این‌که ماه مهر آغاز شده است و حجم گسترده‌ای از مخاطبان ما دانش‌آموزان و دانشجویان بودند، نیازمند تجهیز مکان موقت کتابخانه‌ایم.

وی اظهار کرد: در حادثه آتش‌سوزی تنها کتابخانه منجیل، 14 هزار نسخه کتاب در آتش سوختند.

لازم به ذکر است که رییس اداره کتابخانه‌های عمومی استان گیلان هجدهم شهریور در مصاحبه‌ای با «ایبنا» از تعیین مکانی جدید برای اسکان موقت کتابخانه منجیل خبر داد. این ساختمان در اداره آتش‌نشانی سابق شهر منجیل قرار دارد اما با وجود تعیین این محل موقت، هنوز هیچ اقدامی برای تجهیز و به روزرسانی کتابخانه انجام نشده است.

تنها کتابخانه منجیل ساعت 17 دوشنبه، 30 مرداد، به دلیل اختلال در سیستم برقی ساختمان آتش گرفت و بیش از 14 هزار نسخه کتاب آن خاکستر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط