شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
جانعلی‌پور: بضاعت احداث ساختمان جدید را نداریم

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی استان گیلان 40 روز پس از آتش‌سوزی تنها کتابخانه شهرستان منجیل، گفت: شهرستان منجیل بضاعت احداث ساختمان جدید را در مقطع کنونی ندارد و نمی‌توان به سرعت کارهای خاصی در این مدت انجام داد.-

اسماعیل جانعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: تاکنون پیگیری‌های زیادی از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان با مسوولان شهرستان انجام شده ولی نتیجه زیادی به دست نیامده است.

وی افزود: به فرماندار گفته بودیم که مکان رسمی و مشخصی برای اسکان موقت کتابخانه معرفی شود. در نتیجه، ساختمان قدیمی اداره آتش‌نشانی را به ما دادند اما این ساختمان نیز باید بازسازی شود و برای این کار به اعتبارات اولیه نیازمندیم.

جانعلی‌پور با بیان این‌که نهاد کتابخانه‌های عمومی تمام منابع و کتابدار این کتابخانه را تامین خواهد کرد، گفت: تامین بخشی از تجهیزات سخت‌افزاری را نیز متقبل می‌شویم اما مسوولان شهرستان نیز باید برای پیگیری ساختمان موقت یا ساختمان جدید کتابخانه زودتر به نتیجه برسند.

وی اظهار کرد: البته با توجه به محدودیت فضاهای ساختمانی در منجیل باید به ساختمان آتش‌نشانی رضایت داد و راهکاری برای تجهیز هرچه سریعتر این مکان اندیشید.

جانعلی‌پور درباره پیش‌بینی زمان آغاز به کار دوباره این کتابخانه، عنوان کرد: پیش از این اعلام کرده بودم که نیمه مهر ماه کتابخانه منجیل فعالیت خود را در ساختمان موقتی آغاز می‌کند اما با توجه به شرایط موجود، این زمان به پایان مهر ماه تغییر می‌کند.

تنها کتابخانه منجیل ساعت 17 دوشنبه، 30 مرداد، آتش گرفت و بیش از 14 هزار نسخه کتاب آن سوخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط