دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
برپایی نمایشگاه هفته کتاب در ثلاث باباجانی

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه در این شهرستان به مناسبت هفته کتاب خبر داد.-

محمد سالخورده در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: نمایشگاه هفته کتاب این شهرستان از 24 آبان ماه به مدت 10 روز در سالن کتابخانه عمومی شهید عارف فتاحی با عرضه 500 عنوان کتاب و ارایه 15 درصد تخفیف از سوی یک کتابفروش کرمانشاهی به صورت نمایندگی فروش، برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه‌های دیگر هفته کتاب این شهرستان گفت: برپایی مسابقه نقاشی با موضوع کتاب برای کودکان و نوجوانان، تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و اعضای فعال کتابخانه‌ها و همچنین اعضای برتر انجمن نهضت مطالعه مفید و عضویت رایگان در کتابخانه‌ها از برنامه‌های هفته کتاب این شهرستان محسوب می‌شوند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ثلاث باباجانی با اشاره به جمعیت 38 هزار نفری این شهرستان اظهار کرد: سه باب کتابخانه عمومی نهادی که دو باب آن در مرکز شهرستان و یک باب دیگر در بخش ازگله قرار دارند، کتابخانه‌های این شهرستان را تشکیل می‌دهند. این کتابخانه‌ها دارای هزار و 300 عضو فعال، 28 هزار نسخه و بیش از شش هزار عنوان کتابند و همچنین پنج هزار نسخه کتاب هر ماه در این مراکز فرهنگی امانت داده می‌شوند.

سالخورده درباره سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌های این شهرستان اظهار کرد: شهرداری امسال مبلغ 25 میلیون ریال به اداره کتابخانه‌های ثلاث باباجانی پرداخت کرده است، در حالی‌که سهم نیم درصد کتابخانه‌ها 100 میلیون ریال برآورده شده بود.

وی با اشاره به مشکل کمبود فضا و مکان نامناسب کتابخانه بخش ازگله شهرستان ثلاث بابابجانی عنوان کرد: مکان این کتابخانه از سوی بخشداری واقع در یک مجمتع اداری به مدت پنج سال در اختیار اداره کتابخانه‌ها گذاشته شده بود که با پایان یافتن این مدت سه سال از این مدت، فقط تا دو سال دیگر این کتابخانه دایر خواهد بود، مگر این‌که مدت آن تمدید یا مکان جدیدی برای آن پیدا شود. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ثلاث باباجانی با بیان این‌که این کتابخانه به دلیل محدودیت فضا و همچنین دور بودن از شهرستان نیازمند مکانی جدید است، گفت: زمینی به مساحت 600 متر مربع از سوی شهرداری ازگله به اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان واگذار شده اما هنوز اعتباری برای ساخت این کتابخانه تعیین نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط