چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۴
شايقي:«خواب زمستاني» اداي دين به ادبيات است

دو فيلم اقتباسي«خواب زمستاني» و «آتش سبز» در نخستين روز(چهارشنبه) از اكران آثار ايراني در سينما «صحرا»، ويژه رسانه‌هاي جمعي و مطبوعات، به نمايش در مي‌آيند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علاوه بر فيلم «خواب زمستاني» آثار ديگري چون: «سبز كوچك» به كارگرداني «غلامرضا رمضاني»، «آتش سبز» ساخته «محمدرضا اصلاني»، «دايره زنگي» نخستين ساخته «پريسا بخت‌آور» و «باد در علفزار مي‌پيچد» از «خسرو معصومي» امروز براي رسانه هاي جمعي و مطبوعات به نمايش درمي آيد.

«سيامك شايقي» پيش از اين درخصوص ساختار و مضمون فيلم«خواب زمستاني» به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)گفت: هدف از تهيه و توليد فيلم «خواب زمستاني» اداي دين به ادبيات و همين طور شاعر نامدار كشورمان بوده است.

وي يادآورشد: ابتدا اين فيلم را بر اساس شعري از «احمد شاملو» به نام« طرف ما شب نيست» نامگذاري كرديم، اما وقتي فيلمنامه شكل گرفت، به اين نتيجه رسيديم كه اشعار «نيما يوشيج» به مضمون و فيلمنامه اين اثر نزديك تر است.

اين فيلمساز با اشاره به اينكه اشعار نيما، حس اميد به آينده را در شرايط سخت به ما مي دهد، خاطرنشان كرد: به همين منظور «خواب زمستاني» را كه نام يكي از اشعار نيما است، براي نام اين فيلم انتخاب كرديم و علاوه بر آن از اين بيت شعر در متن كار هم بارها بهره برديم.

سيامك شايقي افزود: شخصيت اصلي فيلم «خواب زمستاني»، علاقه عجيبي به شعر و ادبيات دارد و شعر «نيما يوشيج» را در اين فيلم و به مناسبت‌هاي مختلف مي‌خواند.

فيلم «خواب زمستانی» به عنوان دهمین ساخته سینمایی «سیامک شایقی»، زندگی سه خواهر را روايت مي‌كند که با هم زندگی می‌کنند و درگیر مشکلاتی می‌شوند.

«فاطمه معتمدآریا»، «آزیتا حاجیان»، «لادن مستوفی»، «پگاه آهنگرانی» و «شاهرخ فروتنیان» در آخرين ساخته شايقي به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

فيلم «آتش سبز» دومین ساخته «محمدرضا اصلانی» كه با اقتباس از افسانه كهن «سنگ صبور» ساخته شده است، امروز در سينما صحرا به نمايش درخواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط