چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
24 آبان بهترین فرصت برای توجه به گنجینه کتاب است

فرماندار شهرستان استهبان در استان فارس روز کتاب و کتابخوانی (24 آبان) را بهترین فرصت برای خواندن کتاب و توجه به این گنجینه ارزشمند دانست.-

نعمت‌اله اکبری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به هفته کتاب (20 تا 27 آبان) اظهار کرد: با آغاز هفته کتاب و توجه مضاعف بر این مقوله و همچنین فرارسیدن روز کتاب و کتابخوانی(24 آبان) امیدواریم که مسوولان به‌طور مضاعف به موضوع مهم کتاب و کتابخوانی توجه کنند.

وی گفت: قرار شده که به‌طور منظم با تشکیل جلسات در راستای نهضت مطالعه مفید با حضور مسوولان فرهنگی شهرستان و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با ادیبان و فرهیختگان به نتایج خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه دست یابیم. 

اکبری‌نژاد عنوان کرد: اکنون تنها کتابخانه‌ این شهرستان از نظر جا و مکان و تجهیزات قادر به تأمین نیازهای شهروندان نیست و پایین‌تر از میزان استانداردهای جهانی است. 

وی بیان کرد: متأسفانه زمین اختصاص یافته برای ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان نیز به ‌دلیل نبودن اعتبارات مالی بلاتکلیف مانده است.
 
فرماندار شهرستان استهبان گفت: شهرداری به‌دلیل مشکلات عدیده مالی و محدودیت منابع اعتباری قادر به تأمین خواسته‌های اداره کتابخانه‌های شهرستان نیست اما درحد توان سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها در حال پرداخت است و تعامل و همدلی بین مسوولان وجود دارد. 

اکبری‌نژاد ادامه داد: دهه فجر سال گذشته در شهرستان استهبان و یکی از روستاهای این شهرستان کلنگ احداث دو کتابخانه به زمین خورد اما به‌دلیل نداشتن منابع مالی وضعیت ساخت این دو کتابخانه همچنان بلاتکلیف مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط