یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
طبقه متوسط، كتابخوان‌ترين مردم جامعه‌اند

مدير انتشارات انزلي شهرستان اروميه استان آذربايجان غربي و ناشر برگزيده ارومیه‌ای جشنواره هفته كتاب گفت: طبقه متوسط با داشتن دغدغه كتابخواني به دليل وسعت جمعيت فرهنگي و دانشجو، كتابخوان‌ترين اعضاي جامعه‌اند.-

محمد‌باقر چوبي انزلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: طبقه ضعيف با داشتن دغدغه نان، هزينه‌اي براي خريد كتاب ندارند و ثروتمندان هم با مشغله‌هاي فراوان اقتصادي، فرصتي براي كتابخواني پيدا نمي‌کنند و در اين بين، طبقه متوسط كتابخوان‌ترين اعضاي جامعه‌اند.

وي همچنين با تاكيد بر حضور فيزيكي كتاب‌هاي كاغذي در كتابخانه‌هاي شخصي گفت: قرار داشتن كتاب‌ها در كتابخانه‌هاي شخصي و رجوع به آن‌ها در هر زمان بر خلاف اينترنت، باعث افزايش سرانه مطالعه و انس دايمي به كتابخواني مي‌شود و هیچ‌چیز نمی‌تواند جای کتاب‌های کاغذی را بگیرد. 

مدير انتشارات انزلي كه اكنون20 سال است در اين حرفه فعاليت مي‌كند، با بيان اين‌كه افزايش طيف كتابخوان از طريق كاهش قيمت كتاب و كاغذ امكان‌پذير است، عنوان كرد: دسترسي آسان به كتاب با توزيع مناسب و افزايش عناوين كتاب‌ها، مردم را به كتابخواني تشويق می‌كند.

چوبي انزلي كه امسال براي نخستين بار به عنوان ناشر برگزيده استاني در بخش فني از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جشن خادمان نشر بيستمين هفته كتاب جمهوري اسلامي انتخاب شد، گفت: كيفيت و آرايش فني كتاب، نقش بزرگي در فروش و بازار كتاب دارد.

وي بخش فني توليد كتاب شامل ليتوگرافي، حروفچيني، فيلم و زينك، صحافي و همچنين ويراستاري را از مهم‌ترین بخش‌های تولید کتاب دانست و عنوان كرد: به عنوان مثال، يك گروه تخصصي به نام «هيات ويراستاري» از اعضاي دانشگاه و كارشناسان اين حوزه به اصلاح و غلط گيري از كتاب در اين انتشارات مي‌پردازند.

مدير انتشارات انزلي افزود: تناسب جلد با محتواي كتاب، استحكام كتاب از نظر ته‌دوزي و داشتن قطع مناسب،تطابق اندازه حروف با تيتر و صفحه، استفاده از زينك مرغوب براي نگهداري از نوشته‌هاي كتاب و داشتن فيلم مناسب براي نوبت چاپ‌هاي بعدي، از مشخصه‌هاي فني خوب براي چاپ كتابند.

مراسم تجلیل از خادمان حوزه نشر دیروز (20 آبان‌ماه) همزمان با آیین افتتاحیه بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط