چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
کتابخانه باهنر اهواز، کتابخانه نمونه  کشور شد

کتابخانه عمومی شهید باهنر شهرستان اهواز در استان خوزستان به عنوان کتابخانه عمومی نمونه در کشور انتخاب شد.-

مدیر روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: هر سال در هفته کتاب، نمونه‌ها و برترین‌ها در حوزه کتابخانه‌ها، کتابداران و ... توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از بین استان‌ها مشخص و در جشن بزرگ کتاب در کشور از آن‌ها تجلیل می‌شود. 

ابوذر علیزاده با اشاره به فعالیت‌های این کتابخانه که موجب نمونه شدن آن در سطح کشور شده است، گفت: برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی و قصه‌خوانی ویژه کوکان و نوجوانان، بازدید مدارس و مهدکودک‌ها از کتابخانه و بخش کودک، فعال بودن بخش کودک کتابخانه، فعال بودن وبلاگ کتابخانه و به روز بودن آن، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی، از جمله این اقدامات به شمار می‌آیند.

وی افزود: کتابخانه شهید باهنر به عنوان نخستین کتابخانه عمومی در شهر اهواز، سال 1346 تاسیس شد.

علیزاده افزود: بازسازی و مرمت ساختمان این کتابخانه پس از 15 سال فعالیت مستمر سرانجام در پاییز سال87 شروع شد و در تابستان سال 1389 به پایان رسید.

به گفته وی، این کتابخانه دارای بیش از 20 هزار عنوان و 29 هزار نسخه کتاب شامل موضوعات مختلفی نظیر کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم خالص، علوم عملی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط