سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
کتابخانه‌های خوزستان یک میلیون جلد کتاب کم دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان از کمبود یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان نسبت به ميزان استاندارد سرانه خبر داد.-

لفته منصوری با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در 25 شهرستان استان خوزستان 163 کتابخانه عمومی داریم که میزان استفاده شهروندان استان از فضای کتابخانه‌ای بسیار بالاست و طبق آخرین برآورد و درخواست‌ها، این مراکز فرهنگی 12 ساعت در شبانه روز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: اکنون حدود یک میلیون و 691 هزار و 454 عنوان کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارند، یعنی به ازای هر 100 نفر خوزستانی 37 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی است.

منصوری با بیان این‌که کمبود منابع یکی از مشکلات اعضای کتابخانه‌های ما بوده است، اظهار کرد: این مساله را از طریق کارشناسان اداره کل پیگیری کردیم و پس از بحث و بررسی به این نتیجه رسیدیم که خوزستان برای رسیدن به سرانه مطلوب تا پایان سال 91 نیاز به یک میلیون جلد کتاب دارد که باید از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دستگاه‌های اجرایی استان، خیران و عموم مردم تامین شوند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در دولت نهم و دهم به مباحث فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی توجه بسیار زیادی شده و استاندار خوزستان به عنوان نماینده ارشد دولت نیز طرح‌های خوبی را برای تامین منابع کتابخانه ارایه و اعتبارات خوبی را تصویب کرده است. 

منصوری در پایان گفت: امیدواریم با اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی تا پایان سال جاری به وضعیت مطلوب سرانه کتاب در استان خوزستان نزدیک شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط