دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
نمایشگاه‌های استانی کتاب به ارتقای سرانه مطالعه کمک می‌کند

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از استقبال چشمگیر مردم از نمایشگاه‌های کتابی که در سال جاری در برخی استان‌ها برگزار شده‌اند، خبر داد و گفت: نمایشگاه‌های استانی کتاب به ارتقای سرانه مطالعه کمک شایانی می‌کنند اما بهتر است برای بازدهی بیشتر، متناسب با ویژگی‌های هر استان به برپایی نمایشگاه‌های تخصصی کتاب اقدام شود.-

عظیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: خوشبختانه مردم ما اهل مطالعه‌اند و به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای دارند. همچنین سرانه مطالعه کشور را مثبت ارزیابی می‌کنم و معتقدم این سرانه نسبت به سرانه مطالعه برخی کشورهای جهان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی در ادامه سخنانش با بیان این‌که در کشور ما هنوز نشریات مکتوب و کتاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، افزود: تصور می‌کنم نمایشگاه‌های استانی کتاب توانسته‌اند پاسخگوی نیاز مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی باشند اما بهتر است با اندیشیدن تمهیدات بیشتر مانند تخصیص اعتبار لازم برای پرداخت یارانه کتاب، نسبت به برپایی هرچه باشکوه‌تر و باکیفیت‌تر این نمایشگاه‌ها اقدام شود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران همچنین ار برپایی دویست‌و بیست‌وچهارمین نمایشگاه استانی کتاب این موسسه در استان بوشهر (هشتمین نمایشگاه استانی کتاب بوشهر) خبر داد و گفت: این نمایشگاه پنجشنبه (23 آذر) ساعت 10 با حضور مقام‌های محلی استان افتتاح می‌شود و تا چهارشنبه (29 آذر) در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر برپا خواهد بود.

عظیمی اظهار کرد: این نمایشگاه در دو  بازه زماني 9 تا 12 و 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: در هشتمین نمایشگاه استانی کتاب بوشهر با توجه به شرایط و وسعت استان، 146 غرفه راه‌اندازی خواهد شد. در این نمایشگاه 250 ناشر و نمایندگی به عرضه حدود 25 هزار عنوان کتاب می‌پردازند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان این‌که کتاب‌ها در نمایشگاه مذکور با 40 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند، گفت: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای این دوره از نمایشگاه استانی کتاب بوشهر 250 میلیون تومان بن کتاب در نظر گرفته است.

عظیمی توضیح داد: می‌کوشیم در این نمایشگاه با توجه به این‌که ایام عزاداری امام حسین(ع) را سپری می‌کنیم، کتاب‌های مرتبط با قیام امام حسین(ع) به نمایش گذاشته ‌شوند. همچنین در این نمایشگاه، سخنرانی‌هایی درباره فضیلت ماه‌‌های محرم و صفر و همچنین قیام امام حسین(ع) انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به ویژگی استان بوشهر، در این نمایشگاه بیشتر به عرضه کتاب‌های دینی، عمومی، دانشگاهی و آموزشی ویژه دانش‌پژوهان و دانشجویان می‌پردازیم اما از عرضه کتاب‌های مربوط به اخلاق، فلسفه، کودک و نوجوان و همچنین تاریخ دریغ نخواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان این‌که این موسسه در تلاش است تا هر سال نسبت به سال‌های قبل سطح کمی و کیفی نمایشگاه‌های استانی کتاب را ارتقا دهد، افزود: فاصله زیاد استان بوشهر با تهران باعث شده است تا تعداد بسیار اندکی از مردم این استان در نمایشگاه کتاب بین‌المللی تهران شرکت کنند. بنابراین، سعی می‌کنیم تا در نمایشگاه استانی کتاب بوشهر تا جایی که امکان دارد تمام تازه‌های نشر را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهیم و زمینه‌های حضور ناشران معتبری را که کتاب‌های باارزش و باکیفیت تولید می‌کنند در این نمایشگاه فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط