چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
کهنمونی‌ها و اسفنجانی‌ها کتابخانه‌دار می‌شوند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو در استان آذربایجان شرقی از احتمال ایجاد کتابخانه مشارکتی در روستاهای «کهنمو» و «اسفنجان» این شهرستان خبر داد.-

کیاوش بهمن‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: پس از بازدید از ساختمان‌های کتابخانه در روستاهای «کهنمو» و «اسفنجان» مکاتباتی را با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام دادم. به احتمال زیاد با ایجاد کتابخانه مشارکتی در این دو روستا موافقت خواهد شد.

وی با بیان این‌که ساختمان‌های کتابخانه در روستاهای «کهنمو» و «اسفنجان» مستقل و مجهزند، ادامه داد: با تاسیس این دو کتابخانه، رفت ‌و آمد برای روستاییان به این اماکن فرهنگی با هدف استفاده از منابع مکتوب و سالن مطالعه آسان خواهد شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اسکو بیان کرد: این ساختمان‌های روستایی که جهاد سازندگی بنا کرده، مدتی است بی‌استفاده‌ مانده‌اند و از به روزرسانی و داشتن منابع مکتوب بی‌بهره‌اند. بنابراین، با توجه به سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای ایجاد یک کتابخانه نهادی به شکل سالانه،‌ می‌کوشیم ابتدا در این روستاها کتابخانه‌ مشارکتی را تاسیس کنیم و سپس در سال 1392 یکی از آن‌ها را به کتابخانه نهادی تغییر دهیم. 

همچنین وی از برگزاری کلاس‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کتابخانه‌‌های اسکو خبر داد و عنوان کرد: با توافقی که سازمان فنی و حرفه‌ای اسکو داشتیم، ترم جدید دوره‌های آموزشی کلاس‌های حسابداری و‌ رایانه در کتابخانه «شهید مطهری» برگزار می‌شود. این کلاس‌ها در طی قراردادی با هدف افزایش تعامل با کتابخانه و ایجاد یک مرکز آموزشی در کنار مجموعه کتابخانه‌ها تشکیل خواهند شد.  

بهمن‌پور افزود: پیش از این سازمان فنی و حرفه‌ای کلاس‌هایش را در ساختمان‌های اجاره‌ای برگزار می‌کرد. این اداره کوشیده، است تا با ارایه رایگان کلاس‌ها، بخشی از هزینه‌های این سازمان را کاهش و مراجعه محصلان در کتابخانه‌های اسکو را افزایش دهد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو ادامه داد: بیش از 55 درصد مراجعه‌کنندگان کتابخانه‌های اسکو را بانوان تشکیل می‌دهند و ما در نظر داریم برای افزایش مراجعه اقشار گوناگون جامعه، طرح کتاب گویا (ویژه نابینایان و کم‌بینایان) و افتتاح بخش کودک را به مرجله اجرا برسانیم.

وی افزود: همچنین با افزایش تعداد رابطان فرهنگی در ادارات مختلف می‌کوشیم علاقه‌مندان و اعضای بیشتری از کارمندان را جذب کتابخانه‌ها کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط