سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
آشنایی با فرهنگ اقوام ایرانی، دستآورد جشنواره قصه‌گویی است

نقی علیزاده‌خطیبانی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، برگزاری جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای را فرصت مناسبی برای تبادل تجربه و آشنایی بیشتر با فرهنگ دیگر اقوام ایرانی دانست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نقی علیزاده‌خطیبانی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در حاشیه‌ برگزاری مرحله‌ منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در منطقه چهار گفت: برپایی جشنواره قصه‌گویی تاثیر مضاعفی بر معرفی و گسترش فرهنگ‌های محلی و بومی به مخاطبان، به ویژه کودکان و نوجوانان داشته و این فرصت را برای مربیان و خانواده‌ها فراهم می‌آورد تا مباحث و نکات اخلاقی، فرهنگی و ارزشی را به شیوه‌ای غیرمستقیم با مخاطبان خود در میان بگذارند.
 
وی یادآور شد که براساس برنامه‌های تنظیم شده، روزانه نزدیک به 100 دانش‌آموز از مدارس سطح شهر به مجتمع کانون در رشت می‌آیند و از نزدیک پای قصه‌های مربیان کانون از  هشت استان کشور می‌نشینند. همچنین کاروان قصه‌گویی جشنواره نیز در چند مدرسه شهر حضور یافته و در آن‌جا برای کودکان و نوجوانان به قصه‌گویی می‌پردازند. 

علیزاده درباره ارتباط بیشتر کانون با سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان نیز افزود: ما با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه خوبی داریم و در همین ارتباط، در هفته‌ تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی پایه سوم و ششم با هماهنگی قبلی به مراکز کانون در سطح استان مراجعه کرده و درس کانون در کتاب‌های «بخوانیم و بنویسیم» پایه سوم و کتاب‌های «کار، تفکر و پژوهش» پایه ششم ابتدایی را با مشارکت مربیان کانون و معلمان خود فرا می‌گیرند. 

وی ادامه داد: این مشارکت و همکاری ما با آموزش و پرورش، فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر بچه‌ها با کانون و فعالیت‌های آن فراهم می‌کند. هم‌چنین طرح سینما، مدرسه نیز فرصت خوبی است تا کودکان و نوجوانان در محل سینمای کانون پرورش فکری استان با مشارکت آموزش و پرورش به تماشای فیلم‌های بلند سینمایی مناسب سن خود بنشینند. 

مدیر کانون استان گیلان در خاتمه تاکید کرد: امروزه علاوه بر کانون، سازمان‌ها و نهادهای دیگری نیز در حال اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی هستند و کانون می‌تواند با توجه به شرایط روز و نیاز مخاطبان، امکانات بیشتری را فراهم کرده تا بتواند پاسخگوی مناسب نیازهای کودکان و نوجوانان باشد. 

در شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه چهار کشور به میزبانی استان گیلان، نزدیک به 40 قصه‌گو از استان‌های البرز، خراسان رضوی، زنجان، کردستان، سیستان‌ و بلوچستان، فارس، لرستان و گیلان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط