چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
برپايي غرفه ویژه کتاب‌های عربی در نمایشگاه استانی خوزستان

غرفه کتاب‌های عربی با بیش از سه هزار عنوان کتاب در هفتمین نمایشگاه استانی کتاب خوزستان راه‌اندازی می‌شود.-

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: بخشی از جمعیت مردم اهواز عرب زبانند و کتاب‌های عربی یکی از نیازهای اصلی این مردم برای تامین اطلاعات آن‌ها به شمار می‌آیند.

مسعود حمیدنژاد افزود: همچنین همجواری با کشورهای عرب‌زبان به ویژه عراق موجب شده است که این نمایشگاه جمع زیادی از این افراد را در دوره‌های گذشته به سوی خود جذب کند.

وی با بیان این‌که این آثار از ناشران مختلف داخلی و خارجی تهیه شده‌اند، گفت: بخش کتاب‌های عربی امسال برای نخستین بار در طول شش دوره پیش به صورت مجزا فعالیت خواهد کرد.

حمید‌نژاد با اشاره به دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه توضیح داد: علاوه بر بخش‌هایی که در تمام نمایشگاه‌ها وجود دارد، امسال چند بخش را به صورت ویژه داریم که نخست، بحث پیامبر اعظم (ص) و توجه به شخصیت وی است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهانت‌‌های آشکار و پنهانی که در سال جاری به مقام شامخ این پیامبر عظیم‌الشان شد و همچنین برای معرفی و شناسایی صحیح ایشان، مجموعه‌ای از کتاب‌های مرتبط با شخصیت حضرت محمد (ص) را برای نمایش جمع‌آوری کرده‌ایم.

به گفته حمیدنژاد، برای شناخت پیامبر اعظم (ص) کتاب‌هایی به صورت یک مجموعه ویژه گردآوری شده و در غرفه‌ای جداگانه به نمایش درمی‌آیند.

وی از ارایه کتاب‌های مرتبط با سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در این نمایشگاه نیز خبر داد و گفت: با توجه به بیانات مقام معطم رهبری درباره زندگی و آداب و سنن ایرانی و اسلامی، کتاب‌های این حوزه نیز به صورت ویژه در قالب یک بسته در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

حمیدنژاد یادآور شد: همچنین در این نمایشگاه حدود 30 غرفه به ناشران استانی اختصاص داده‌ایم و بخشی از فعالیت‌های استان در اداره‌های مختلف و نهاد در غرفه‌های جداگانه‌ای عرضه خواهد شد.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان 26 دی تا دوم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط