پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
انتشار شرحی بر رسائل شیخ انصاری در اصفهان

جلدهای چهاردهم و پانزدهم مجموعه «ترجمه، متن و شرح رسائل شیخ انصاری» (کتاب اصول درس حوزه علمیه) به همت انتشارات خاتم‌الانبیاء(ص) اصفهان منتشر می‌شود.-

مدیرمسوول انتشارات خاتم الانبیاء(ص) با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در این اثر استاد آیت‌الله جمشید سمیعی بر متن عربی شیخ انصاری شرح مفصلی را نگاشته است.

محمد امین شریعتی افزود: جلد نخست این مجموعه سال 1382 منتشر شد و از آن به بعد هر سال اقدام به انتشار دست‌کم دو تا سه جلد از این مجلد کرد‌ه‌ایم.

وی با بیان این‌که این کتاب در باب اصول فقه شیعه به نگارش در آمده است، اظهار کرد: در این اثر، رسائل شیخ انصاری با طرح تعدادی پرسش و پاسخ تشریح شده است.

شریعتی همچنین از انتشار قسمت نوع‌الخامس و معاطات کتاب «شرح مکاسب شیخ انصاری» نیز خبر داد و یادآور شد: مکاسب یکی از آثار مشهور فقه شیعی است که در آن شیخ انصاری مسایل مربوط به مکاسب ر ا در سه بخش محرمه، بیع و خیارات بررسی کرده است.

به گفته وی، این کتاب از  آثار مورد توجه فقه‌شناسان در حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید و تاکنون شرح‌های متعددی بر آن نگاشته شده است.

وی اظهار کرد: کتاب «تاریخ اسلام» از آیت‌الله دکتر سید میرحسین علامه و «طریق‌المحبت» نیز از دیگر آثاری است که به زودی از سوی نشر خاتم‌الانبیاء(ص) منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط