دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
«گیلی گیلی» ماجرای یک فیل قل قلی است

سوسن طاقدیس از پایان نگارش مجموعه «گیلی گیلی» خبر داد. به گفته وی «گیلی گیلی» مجموعه‌ای هفت جلدی و شخصیت اصلی آن یک فیل با نام «گیلی گیلی» است. ماجراهایی برای اين فيل اتفاق می‌افتد كه می‌تواند نکات آموزنده‌ای برای بچه‌های ایرانی داشته باشد.-

طاقدیس به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «گیلی گیلی»‌ عنوان مجموعه‌ای هفت جلدی برای کودکان است. شخصیت اصلی این داستان فیلی کوچک و قل قلی به نام «گیلی گیلی» است که در هر بخش از این مجموعه اتفاقی برای او می‌افتد.

وی افزود: ماجراهایی که برای «گیلی گیلی» اتفاق می‌افتد می‌تواند نکات آموزنده‌ای برای بچه‌های ایرانی داشته باشد. 

طاقدیس درباره ناشر این اثر گفت: تاکنون با انتشاراتی برای چاپ این مجموعه به توافق نرسیده‌ام و فکر می‌کنم تا هفته آینده ناشر آن را مشخص کنم. 

این نویسنده درباره اثر دیگرش در نشر چکه توضیح داد: نشر چکه مجموعه‌ای را منتشر می کند که ۱۰ اسم ۱۰ نویسنده نام دارد. هر یک از کتاب‌های این مجموعه به یک شیء می‌پردازند. کیف، جوراب و سنگ  از اشیا‌يی هستند که در این مجموعه به آن‌ها پرداخته شده. این کتاب به زودی از سوی نشر چکه وارد بازار می‌شود.

وی اظهار کرد: در این مجموعه سعی کردیم کاری جدید برای کودکان ارایه دهیم و اصول و ضوابطی که برای نگارش این اثر به کار گرفتیم با سایر آثار متفاوتند.

طاقدیس نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۸ در شیراز به دنیا آمد. وی فعالیت داستان‌نویسی حرفه‌ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در كیهان بچه‌ها آغاز كرد. وی در سال ۱۳۸۶ موفق شد برای کتاب «قدم یازدهم» جایزه كتاب سال را دریافت کند. لوح تقدیر دانشگاه الزهرا (س) برای مجموعه فعالیت هنری، لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال ۱۳۷۹، جایزه پروین اعتصامی برای کتاب «شما یک دماغ زرد ندیدید؟» سال ۱۳۸۴ تعدادی دیگر از جوایز طاقدیس‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط