سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
هاشمی:جشنواره شعر فجر باید فراخوان وسیعی داشته باشد

منیره هاشمی، شاعر برگزیده بخش کودک و نوجوان جشنواره شعر فجر گفت: فراخوان جشنواره شعر باید وسیع‌تر باشد تا شرکت‌کنندگان آن در دوره‌های بعدی افزایش یابند._

هاشمی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این جشنواره به لحاظ تیم داوری بخش شعر کودک و نوجوان در سطح بالایی قرار داشت و همین مساله سبب شد تا عملکرد آن از اعتبار بسیار بالایی برخوردار شود. وقتی داوران یک جشنواره در سطح کیفی خوبی داوری کنند، خود به خود بر اعتبار جشنواره افزوده می‌شود.

وی افزود: نکته جالب توجه دیگری که در این جشنواره وجود داشت، بحث کدگذاری اشعار برای داوران بود. این بدان معنی است که داوران اسامی شرکت‌کنندگان را نمی‌دانستند. بر این اساس بخشی از شک‌ و شبهه‌ها از بین رفت.

شاعر کتاب «کارنامه بابا» اظهار کرد: در این دوره، فراخوان جشنواره گسترده بود و حدود ۴۷ هزار اثر به جشنواره ارسال شده بود. کیفیت زاده کمیت است و اگر فراخوان‌ جشنواره آتی گسترده‌تر باشد، علاوه بر این که تعداد آثار ارسالی بیش‌تر می‌شوند، کیفیت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. 

وی در پایان عنوان کرد: در این دوره زمان برای ارسال آثار کوتاه بود و بهتر است در دوره‌های آتی فاصله فراخوان تا پایان زمان ارسال آثار افزایش یابد. 

آیین پایانی هفتمین جشنواره شعر فجر، شب گذشته(دوشنبه، هشتم اسفند) با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دست‌اندرکاران جشنواره و جمعی از شاعران و علاقه‌مندان این حوزه و اصحاب رسانه‌ها عصر دیروز (هفتم اسفند) در تالار وحدت برگزار شد و 19 برگزیده این جشنواره در 6 بخش معرفی شدند. 

در بخش شعر کودک و نوجوان، «طیبه شادمانی»، «محمد صارمی شهاب» و «منیره هاشمی» به عنوان برگزیده انتخاب شدند و «مریم اسلامی» هم شایسته تقدیر شناخته شد.

مصطفی رحماندوست، عرفان نظرآهاری و ناصر کشاورز داوران بخش کودک و نوجوان این جشنواره بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها