سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
«سی مرد و قله قاف» صحرایی در راه نمایشگاه کتاب

اکبر صحرایی، نویسنده کودک و نوجوان، از انتشار اثر تازه داستانی‌اش با نام «سی مرد و قله قاف» تا نمایشگاه کتاب خبر داد. به گفته وی، این داستان درباره نوجوانی است که از خانه فرار می‌کند تا به جبهه‌ برود. صحرایی تاکید کرد که در این کتاب سعی داشته درباره رشادت‌های رزمندگان نوجوان در زمان جنگ برای جوانان امروز مسایلی را بازگو کند.-

صحرايی ‌به خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا)، گفت: ماجراهای اين رمان در شهر خرمشهر و حین عمليات بيت‌المقدس اتفاق می‌افتند. حضور شخصيت اصلی اين رمان در جبهه‌های دفاع مقدس مصادف با عمليات آزادسازی خرمشهر است.

وی افزود: موضوع اصلی كتاب، تحول شخصيت اصلی است. او با رفتن به جبهه‌های دفاع مقدس از مرحله شعار به شعور می‌رسد و نقطه اوج این داستان آزادی خرمشهر است. 

نویسنده کتاب «خيابان پير» اظهار کرد: این رمان که در ۳۴۴ صفحه نوشته شده است، داستان نوجوانی است که از خانه فرار می‌کند تا در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کند.

صحرایی در ادامه گفت: این رمان تلفیقی از مسایل دفاع مقدس، دین و المان‌‌های ملی است که از این نظر یک نوآوری محسوب می‌شود. قیاس‌هایی که در طول داستان میان شاهنامه و دفاع مقدس وجود دارد، از نکات قابل توجه آن‌ است. در مجموع فکر می کنم این رمان اثری مذهبی و ملی است.

نویسنده کتاب «كاش كمی بزرگتر بودم» گفت: سعی کردم در این اثر تعلیق وجود داشته باشد تا مخاطب را با خود همراه کند و بتواند از رشادت‌های رزمندگان در زمان جنگ برای جوانان و نوجوانان امروز، مسایلی را بازگو کند. فکر می‌کنم نوجوانان بتوانند ارتباط خوبی با این اثر برقرار کنند.

صحرایي درباره انتخاب عنوان كتاب گفت: در رمان «سی مرد و قله قاف» از داستان مشهور سی‌مرغ و قله قاف عطار نیشابوری هم به نوعی تاثیر گرفته شده است.

وي در پايان افزود: حدود دو سال است كه روي اين اثر كار می‌کردم و امروز این رمان را برای انتشار به بنياد ادبيات ايرانيان سپردم. ناشر به من قول داده که این اثر را تا نمایشگاه منتشر کند که کار سختی به نظر می‌رسد.

از صحرایی مجموعه‌ داستان جنگ به نام «كانال مهتاب» در سال ١٣٧٨ به چاپ رسيد. او يک سال بعد از انتشار اين كتاب، مجموعه داستان «هزار و نه» را منتشر كرد.
 
كتاب بعدی وی نيز مجموعه داستانی با عنوان «خمپاره خواب آلود» بود كه موضوعی طنز دارد و در سال ١٣٨٢ به چاپ رسيد. این كتاب جايزه پنجمين جشن فرهنگ فارس را به خود اختصاص داده است.
 
وی جوايزی چون ديپلم افتخار و قلم بلورين نهمين دوره‌ جشنواره مطبوعات ايران بخش دفاع مقدس در سال ١٣٨١ و جایزه کتاب برگزیده بخش داستانی چهارمين همايش ادبی سوختگان وصل دانشگاه تهران را در سال ۱۳۸۴ از آن خود کرده است.

از آثار او رمان «پرونده‌ی ٣١٢» و مجموعه داستان «آنا هنوز هم مي‌خندد» را می‌توان نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط