چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
آشنایی با «شهدای عصر پیامبر(ص)» در قاب کتاب

کتاب «شهدای عصر پیامبر(ص)» به همت ابوالفضل بنایی کاشی و سفارش دفتر پژوهش‌های فرهنگی معاونت پژوهش و ارتباط فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران روانه بازار کتاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین بخش این کتاب با توضیح درباره دین اسلام و بیان داستان ولادت و رشد پیامبر اسلام(ص) آغاز می‌شود و به چگونگی مبعوث شدن حضرت محمد(ص) می‌پردازد. این بخش سپس به نخستین افرادی که دین اسلام را پذیرفتند، اشاره دارد و به موضوعاتی نظیر تهدید مشرکان مکه، پیمان عقبه، توطئه دارالندوه، هجرت پیامبر(ص) و وفات ایشان توجه می‌کند.

در بخش دیگری از کتاب «شهدای عصر پیامبر(ص)» از سمیه دختر خُباط، یاسر و عبدالله فرزند یاسر به عنوان شهدای پیش از هجرت از مکه به مدینه یاد می‌شود. همچنین شهدای پس از هجرت پیامبر اعظم(ص) و چگونگی شروع غزوه‌های بدر، سَویق،احد، حمراء الاسد، خندق، بنی قریظه، ذی قَرَد، خیبر، حنین و طائف معرفی می‌شوند.

در بخش فتح مکه این کتاب نوشته شده است: «رسول خدا(ص) پس از هجرت به مدینه، آن شهر را به عنوان دارالهجره به معنای خانه هجرت قرار داد. پیامبر(ص) برای برخی افراد شرط مسلمان شدن را هجرت به مدینه ذکر کرد. هدف آن حضرت از این کار حفظ جان مسلمانان و نیز تجمع آن‌ها در یک مکان و نزدیک به خود بود.»

مولف کتاب «شهدای عصر پیامبر(ص)» در بخشی از این نوشتار کوشیده است تا شهدای برخی مشاغل و جایگاه‌های مذهبی و اجتماعی مانند شهیدان نامه‌رسان و شهادت یک اسقف را به مخاطبان معرفی کند.‌

در این کتاب مصور، تصویری جدید از زندگی شهدای عصر رسول اکرم(ص) با شکل و قالبی جدید تدوین شده است و علاوه بر توصیف صحنه‌های نبرد این حماسه‌سازان، جزییات رویدادها در قالب جدول‌های مختلف، نقشه‌ها و تصویرهای برگرفته از تحقیقات کتاب «اطلس تاریخ شیعه» در اختیار مخاطبان عمومی و پژوهشگران قرار داده است.

کتاب «شهدای عصر پیامبر(ص)» با شمارگان یک هزار نسخه، در 248 صفحه مصور و به بهای 160 هزار ريال از سوی نشر شاهد، وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط