دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
مطالعه آثار اخلاقی و سیاسی مناسب باعث موضع‌گیری سیاسی مناسب می شود

سعيد سامكن، مسوول غرفه انتشارات هلال گفت: ابتدا بايد موضوع‌هاي سياسي را از بعد فرهنگي حلاجي كنيم تا به نگاه جامعي از نظر تمدن و مهندسي فرهنگي برسيم و سپس با مطالعه آثار مناسب، در برابر مسايل سياسي و اجتماعي، موضع‌گيري كنيم.-

سامكن در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: فرهنگ از سياست مهم‌تر است و بر اين اساس اين انتشارات تلاش مي‌كند با جريان‌شناسي سياسي، نخست موضوع‌‌هاي سياسي را از بعد فرهنگي و اجتماعي بررسي كند. 

مسوول غرفه انتشارات هلال درباره سابقه حضور اين انتشارات در نمايشگاه كتاب تهران اظهار كرد: از سال 1374  اين انتشارات به طور مستمر در نمايشگاه كتاب حضور دارد و امسال با 30 عنوان كتاب و شش عنوان اثر چاپ جديد، وارد نمايشگاه كتاب بيست و ششم شده است.

وي افزود: مباحث غرب‌شناسي و دشمن‌شناسي محوريت موضوعي چاپ آثار اين انتشارات هستند.

مسوول غرفه انتشارات هلال عنوان كرد: دشمن‌شناسي و مصاديق آن در عصر حاضر، شناخت تمدن غرب و بررسي صهيونيست، فراماسونري ،يهود‌شناسي، صهيونيست مسيحيت ، فرقه‌هاي نوظهور، پيشگويي‌هاي آخر الزمان، شناخت تاريخ تمدن غرب از جمله مباحث موضوعي براي چاپ كتاب در اين انتشارات هستند.

وي افزود: جاهليت مدرن، هاليوود، سبك زندگي آخر الزمان و جريان‌شناسي‌هاي سياسي مرتبط با فرهنگ، از مباحث موضوعي ديگر  اين انتشارات برای تولید کتاب محسوب مي شود. 

سامكن با بيان اين‌كه تفكر، فرهنگ و سپس سياست از اركان تشكيل‌‌‌دهنده جوامع هستند، عنوان كرد: مباحث سياسي را  ابتدا بايد از بعد فرهنگي و جريان‌شناسي بررسي ‌كنيم .

مسوول غرفه انتشارات هلال اظهار كرد: ابتدا بايد موضوع‌هاي سياسي را از بعد فرهنگي رصد كنيم تا به نگاه جامعي از نظر تمدن و مهندسي فرهنگي برسيم وسپس با بررسي متد‌هاي تاريخي، اجتماعي و فرهنگي در آثار مکتوب، در برابر مسايل سياسي موضع‌گيري كنيم.

سامكن با اشاره به افزايش قيمت كتاب و كاهش  فروش كتاب  در نمایشگاه کتاب امسال گفت: از نظر استقبال و مراجعه نمایشگاه کتاب امسال بسيار خوب بود اما به دليل گراني كاغذ با وجود تخفيف 10 درصدي، فروش آثار با ميزان مطلوب فاصله دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط