سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
رونمایی از نرم‌افزار لوح فشرده «مشروح مذاکرات» در غرفه کتابخانه مجلس

محمد رجبی دوانی، رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: نرم‌افزار مشروح مذاکرات تمام دوره‌های مجلس شورای اسلامی ساعت 12 چهارشنبه( 18 اردیبهشت ماه) درغرفه این مرکز، رونمایی می‌شود.-

رجبی در گفت‌وگو با خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: این نرم‌افزار مهم‌‌ترین دستاورد کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی است و امکان بازیافت با کلید‌واژه های گوناگون و همچنین چاپ، ذخیره‌سازی و فیش کردن آن، فراهم شده است.

وی همچنین افزود: بازدید از غرفه کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب و همچنین سخنرانی در مراسم بزرگداشت عباس حری، چهره ماندگار کتابداری عصر امروز( 17 اردیبشهت ماه) ساعت 14 در ساختمان قدیم مجلس( مشروطه) و حضور در رادیو کتاب از برنامه‌های دیگر امروز  است.

وی درباره مهم‌ترین زمنیه‌های همکاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: یکی از وظایف کتابخانه مجلس شورای اسلامی کمک به اعتلای فرهنگ عمومی کشور است و به دلیل همسو بودن هدف کتابخانه مجلس با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این همکاری ضرورت داشت.

رجبی با بیان این که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ایجاد کتابخانه و توسعه کیفی و کمی فعالیت های خود در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه گام برمی‌دارد، اظهار کرد: کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می‌‌داند با واگذاری کتاب‌های مازاد به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین دریافت آثاری که ممکن است در این کتابخانه وجود نداشته باشد و  یادر نهاد مازاد باشد،همکاری کند.

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اسکن نشریاتی که از قدیم تا کنون در این مرکز به نسخه دیجیتال تبدیل شده برای استفاده در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: همکاری برای اجرای پروژه‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه انجام می شود مانند ایستگاه‌های مطالعه از نظر مالی و اجرایی و همچنین ایجاد کتابخانه‌های جدید، از زمینه‌های دیگر این همکاری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط