پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
وجود نورانی علی (ع) تاج افتخار شیعه در دنیا و آخرت است

محمد‌رضا رمزی اوحدی، نویسنده مجموعه «مظهرالعجايب از اميرالمومنين(ع)» در این مراسم در تکریم از شخصیت والای امیر‌المومنین (ع) بیان کرد: یکی از شکل‌های عبادت خداوند متعال ذکر و یاد علی‌ابن ابیطالب (ع) است. وجود نورانی علی (ع) تاج افتخار شیعه بر دنیا و آخرت است. حضور در محفلی که مزین به نام مولا است، بخشی ممتاز و نورانی از صفحه عمل ما در قیامت است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم رونمایی از کتاب «مظهرالعجايب از اميرالمومنين(ع)» امروز (پنجشنبه، 19 اردیبهشت ماه) با حضور همایون امیر‌زاده، مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی‌-‌فرهنگی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمد‌رضا رمزی اوحدی، نویسنده مجموعه کتاب و علیرضا دانایی در سرای اهل قلم برگزار شد.

محمد‌رضا رمزی اوحدی در این مراسم در تکریم از شخصیت والای امیر‌المومنین (ع) گفت: علی (ع) شخصیتی است که رسول خدا (ص) وقتی با وجود مبارک ایشان مواجه می‌شدند، عرق پیشانی علی (ع) را با دست مبارک خود گرفته، به بدن مبارک خود می‌کشیدند. این حرکت دلالت بر نورانیت بی حد و حصری دارد که خارج از عقول بشری است. پیامبر اعظم (ص) نام مبارک علی (ع) را بدون وضو بر زبان جاری نمی‌ساخت. 

نویسنده مجموعه کتاب «مظهرالعجايب از اميرالمومنين(ع)» با بیان این‌که امروز در این محفل برای نورانی‌ترین مرد عالم نشسته‌ایم، گفت: شناخت علی (ع) برای ما جنبه رکنی دارد، زیرا ظهور وجود نازنین حضرت علی (ع) در سوره مبارکه حمد که هر روز در نماز قرائت می‌شود، مصداق کامل صراط مستقیم است.

اوحدی در معرفی کوتاهی از مجموعه «مظهرالعجايب از اميرالمومنين(ع)» یاد‌اور شد: گردآوری و تدوین این اثر 18 سال به‌طول انجامید. در هر یک از این پنج کتاب بخش‌هایی از زندگی امام علی (ع) آورده شده است. 

وی در پایان اظهار داشت: کتاب اول اختصاص به هزار و یک داستان کوتاه از زندگانی امام علی (ع) دارد. کتاب دوم شامل هزار و یک پرسش و پاسخ در زمینه علوم مختلف از علی (ع) در 19 فصل است. هر یک از سه کتاب دیگر هم مجموعه هزار و یک نکته درباره سه موضوع متفاوت است.

مراسم رونمایی از «مظهرالعجايب از اميرالمومنين(ع)» ادر سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در طبقه دوم شبستان رونمایی شد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها