شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کاندیداهای ریاست جمهوری اهتمام بیشتری به قرآن داشته باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه سی‌امین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن از کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی خواست تا اهتمام بیشتری به مسایل مربوط به قرآن داشته باشند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه (10 خرداد) در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری به مساله قرآن عنایت بیشتری داشته باشند و دیدگاه‌های خود را در این باره بیان کنند. 

وی عنوان کرد: از آن‌جا که فرهنگ ما فرهنگ اسلامی و مبتنی بر قرآن است از کاندیداها انتظار داریم تا در مباحث خود به‌ویژه در بحث‌های فرهنگی رویکرد خود را در این حوزه مشخص کنند.
 
حسینی با اشاره به افزایش حجم برنامه‌های قرآنی در سال‌های اخیر اظهار کرد: قرار است تا هر سال گام‌های بلندتری در حوزه آشنایی با قرآن در کشور برداشته شود و حفظ قرآن کریم نیز جدی‌تر گرفته شود و حتما رییس جمهور باید عنایت ویژه‌ای به این موضوع‌ها داشته باشد. 

وی درباره سطح مسابقات قرآنی در جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای مسلمان تلاش کنند مسابقات قرآن را در کشورهای خود هرچه باشکوهتر برگزار کنند. در واقع کیفیت برگزاری مسابقات ایران بسیار بالاست. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری مسابقات قرآنی را عامل ایجاد فضای معنوی در کشور دانست و گفت: این فضا زمانی گسترش می‌یابد که رسانه‌ها چنین مسابقاتی را پوشش می‌دهند و امیدواریم این مسابقات تاثیر مثبتی داشته باشد. 

وی درباره کیفیت مسابقات قرآنی که به همت سازمان اوقاف برگزار می‌شود، بیان کرد: در مسابقات سراسری قرآن هر سال بر تعداد شرکت‌کنندگان افزوده می‌شود و فردی که در این مسابقات به عنوان نفر اول در رشته قرائت یا حفظ انتخاب می‌شود از کیفیت بالاتری برخوردار است. باهمکاری رایزن‌های فرهنگی، هرسال افراد برای حضور در این مسابقات دعوت می‌شوند.
 
مسابقات بین‌المللی هر سال با توجه به تجربیات به دست آمده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تاثیر برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: میهمانان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن هنگام بازگشت می‌توانند نظرات خود را درباره این مسابقات ارایه کنند. 

وی اضافه کرد: با توجه به همزمانی این مسابقات با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) میهمانان خارجی در این مراسم شرکت می‌کنند و عظمت این مراسم و عشق و دلداگی مردم به امام خود برای میهمانان جالب توجه است که در برگشت در کشور خود هر کدام می‌توانند سفیر خوبی از این جهت باشند. 

سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از امروز(شنبه) وارد رقابت شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ و قرائت می‌شود و مراسم اختتامیه این مسابقات روز جمعه مصادف با ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط