سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
«گرگ بارون خورده» بار دیگر به بازار کتاب کودک می‌آید

اکرم‌السادات میرمرتضوی، پژوهشگر و مدیر نشر «مهرصفای مشهد» از چاپ ششم کتابش با عنوان «مثل‌ها» خبر داد و گفت: مطالب این کتاب شامل مثل‌های رایجی مانند «مثل گرگ بارون خورده»، «مثل دزد پاسبون دیده» و صدها مثل دیگر است که برای مخاطب کودک گردآوری شده است._

به‌ گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، میرمرتضوی با اشاره به چاپ ششم کتاب «مثل‌ها» از سوی نشر مهرصفای مشهد گفت: این کتاب را نخستین بار سال 63 چاپ کرده‌ام و به‌دلیل استقبال از آن ونایاب شدن چاپ‌های قبلی، اکنون چاپ ششم آن‌ آماده شده که به‌زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.
 
مولف و پژوهشگر کتاب «مثل‌ها» عنوان کرد: در این کتاب همه‌ نوع مثل‌های رایج مانند مثل گرگ بارون خورده، مثل دزد پاسبون دیده و مثل آدم داغ دیده و صدها مثل دیگر مطرح شده است. 

میرمرتضوی با یادآوری مشکل ناشران شهرستانی اظهار کرد: بیشترین مشکلی که ما داریم به حوزه پخش کتاب مربوط می‌شود. کتاب‌هایی که ما به ‌هزار زحمت تهیه و چاپ می‌کنیم به‌دلیل نبودن سیستم درست توزیع روی دستمان می‌ماند.
 
مدیر موسسه انتشاراتی مهرصفای مشهد با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها گفت: متاسفانه بسیاری از مراکز پخش کتاب‌هایی بی‌محتوا و بی‌کیفیت را با 60 یا 40 درصد تخفیف در نمایشگاه‌‌ها عرضه می‌کنند که این روش علاوه بر ضربه به صنعت‌وچاپ سبب سرخوردگی کتابخوان‌ها از مطالعه می‌شود.
 
اکرم‌السادات میرمرتضوی، نویسنده و پژوهشگر و مدیر موسسه نشر مهرصفای مشهد متولد 1341 و دارای لیسانس ادبیات فارسی و فوق لیسانس موسیقی است. نخستین کتابش با عنوان «مثل‌ها» سال 1363 به‌چاپ رسید. چاپ ششم این کتاب به‌قیمت چهارهزار و 500 تومان روانه بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط