دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
دانش‌آموزان و والدین یزدی از کتابخانه‌ پایگاه‌های اوقات فراغت بهره‌مند می‌شوند

کارشناس فرهنگی ـ هنری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: دانش‌آموزان و والدین آن‌ها می‌توانند در ایام تعطیلات مدارس، با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از امکانات رفاهی و خدماتی کتابخانه‌ پایگاه‌های اوقات فراغت این استان بهر‌مند شوند.-

علیرضا بهجت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در ایام تعطیلات مدارس، برخی مدارس استان یزد (بیش از 20 مدرسه) به دلیل دارا بودن امکانات لازم سرمایشی و خدماتی بهتر، به عنوان پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان سه روز در هفته میزبان دانش‌آموزان و والدین آن‌ها هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت: دانش‌آموزان و والدین با حضور در این مدارس می‌توانند در برنامه‌های فرهنگی متنوع آن‌ها شرکت کنند.

کارشناس فرهنگی _ هنری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: همچنین دانش‌آموزان و والدین آن‌ها می‌توانند با هدف گذراندن اوقات فراغت، ترویج فرهنگ مطالعه میان اعضای خانواده و ایجاد عادت به مطالعه مستمر و پویا کتاب‌های کتابخانه‌ پایگاه‌های اوقات فراغت را به امانت گرفته و بعد از یک هفته آن‌ها را به کتابخانه بازگردانند.

بهجت عنوان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در طول سال تحصیلی جاری کتاب‌های کتابخانه‌های مذکور را به روز و با تازه‌های نشر تجهیز کرده است. این اداره در بررسی‌ها و نظارت‌هایی که در طول سال جاری انجام داده فهرستی از کتاب‌های فرسوده و از رده خارج شده را از کتابخانه‌های مدارس حذف کرده است.

وی توضیح داد: هر پایگاه‌ اوقات فراغت مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استان یزد به ترتیب حدود دو هزار عنوان کتاب، 800 عنوان کتاب و یک هزار عنوان کتاب متناسب با گروه‌ سنی دانش‌آموزان را در خود جای داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط