جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
نشست «ظرفیت‌شناسی علوم اسلامی برای علوم انسانی»

نشست تخصصی «ظرفیت‌شناسی علوم اسلامی برای علوم انسانی» شامگاه جمعه (28 تیر‌ماه) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست از سلسله نشست‌های تخصصی بخش «دانش‌های قرآن‌بنیان» شامگاه جمعه (28 تیر‌ماه) با سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حمید پارسانیا، نویسنده، پژوهشگر و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن شماره یک نشست‌های تخصصی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حمید پارسانیا عضو هیات علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی و غرب‌شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مدیر گروه جامعه‌شناسی موسسه امام خمینی(ره) است. وی از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ ریاست دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم را عهده‌دار بود و اکنون رییس کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. او یکی از شاگردان عبد الله جوادی آملی به شمار می‌آید و در حال تقریر درس‌های فلسفی او در کتابی با عنوان «رحیق مختوم» است.

در زمینه آثار تالیفی دکتر حمید پارسانیا می‌توان از «سنت، ایدئولوژی، علم: مجموعه مقالات»، «رحیق مختوم: شرح حکمت متعالیه (بخش اول)»، «علم و فلسفه»، «حقیقت و دموکراسی»، «سکولاریسم، مبانی معرفتی و سیمای اجتماعی سکولاریسم و معنویت»، «جامعه شناسی معرفت و علم»،«پلورالیسم: زمینه‌های عقیدتی و اجتماعی»، «هفت موج اصلاحات: نسبت تئوری و عمل»، «عرفان و سیاست» و «هستی و هبوط » نام برد.

نشست تخصصی «ظرفیت‌شناسی علوم اسلامی برای علوم انسانی» از ساعت 21 و 30 دقیقه شامگاه جمعه (28 تیر‌ماه) در سالن شماره یک نشست‌های تخصصی واقع در طبقه فوقانی شبستان، برگزار خواهد شد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه (15 تیر‌ماه) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. این نمایشگاه به مدت یک‌ ماه از ساعت 17 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط