سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
هاشمی‌طبا: سلطانی‌فر با کتاب بیگانه نیست

مصطفی هاشمی‌طبا، رییس سابق سازمان تربیت بدنی، با آرزوی موفقیت مسعود سلطانی‌‌فر به عنوان گزینه تصدی وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، وی را فردی با مطالعه توصیف کرد و توجه به مباحث فرهنگی و به ویژه احداث کتابخانه‌های تخصصی در فدراسیون‌ها و نهادهای ورزشی را از نیازهای مبرم ورزش ایران دانست.-

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب‌ ایران(ایبنا)، اظهار کرد:‌ صادقانه باید بگویم که متاسفانه در سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان کنونی، تلاش‌های چندانی برای علمی‌سازی ورزش انجام نشد. هرچند همزمان با حضورم در سازمان تربیت بدنی، معاونت پژوهشی این سازمان تاسیس شد اما بعدها به اداره کل پژوهش‌ها تغییر نام داد و در واقع فعالیت‌اش محدودتر شد. 

رییس سابق سازمان تربیت بدنی افزود: وقتی صحبت از نگاه علمی پژوهشی به ورزش می‌شود، باید تعبیر درستی از آن داشته باشیم. چنین مقوله‌ای نیازمند دعوت از اهالی ورزش برای مشارکت در برنامه‌‌ریزی‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی است که این رویکرد در ورزش کشورمان به ندرت اتفاق افتاده است. 

وی درباره برنامه‌های آموزشی سازمان تربیت بدنی سابق، توضیح داد: سال 1375 که عهده‌دار ریاست این سازمان بودم، طرحی را اجرا کردیم که به موجب آن، مربیان اکثر رشته‌های وزرشی در کشور ملزم به حضور در کلاس‌های توجیهی و آموزشی که یک جلسه در ماه بود، می‌شدند. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها با استفاده از کتاب‌ها و سایر منابعی که در حوزه ورزش وجود داشت، در پایان موفق به کسب مدرک معتبر از سازمان هم می‌شدند.
 
هاشمی‌طبا افزود: این اتفاق به دلیل تاسیس معاونت پژوهشی سازمان تربیت بدنی و دایره آموزش این معاونت بود. البته این کارها را زمانی انجام دادیم که ردیف بودجه خاصی برای فعالیت‌های فرهنگی از جمله ساختن کتابخانه برای ما در نظر گرفته نمی‌شد. 

رییس اسبق کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که «مسعود سلطانی‌فر، گزینه مورد نظر رییس جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان تا چه حد می‌تواند برای مقوله‌های فرهنگی ورزش ایران موثر باشد؟» توضیح داد: سلطانی‌فر دو سال معاون من در سازمان تربیت بدنی بود و شناخت کاملی از او دارم و باید بگویم وزیر پیشنهادی دکتر حسن روحانی برای حضور در وزارت ورزش و جوانان، شخصیتی علمی دارد که با کتاب بیگانه نیست و حاصل مطالعات گسترده‌اش است. سلطانی‌فر به یقین در این وزارتخانه موفق خواهد بود و امیدوارم با حضور وی، نگاه علمی، پژوهشی و آموزشی به ورزش جان دوباره‌ای بگیرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی، رییس دولت یازدهم، در مراسم تحلیف ریاست جمهوری که عصر روز شنبه (12 مرداد) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، فهرست 18 وزیر پیشنهادی‌ کابینه‌اش را به علی لاریجانی، رییس مجلس ارایه کرد که در این فهرست نام مسعود سلطانی‌فر، معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آورده شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط