پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۷
علی جنتی با کسب اکثریت آرا وزیر ارشاد شد

علی جنتی از مجموع 284 رای، با 234 رای موافق و 36 رای مخالف و 12 رای ممتنع برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ابران (ایبنا)، علی جنتی، وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان امروز خود اعلام کرد که یکی از محورهای اصلی وزارت متبوعش عدالت فرهنگی است. وی تاکید کرد: باید فرصت برابر برای تمامی هنرمندان و فرهیختگان ایجاد شود تا همه کشور دسترسی برابر به محصولات فرهنگی داشته باشند که از مصادیق آن بردن کتاب به تمامی شهرها و روستاهای کشور است.

علی جنتی در سال 1328 در خانواده‌ای روحانی متولد شد. پس از گذراندن دوران متوسطه و دبیرستان با آغاز به کار مدرسه علمیه منتظریه (حقانی) که بنیانگذاران آن شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، شهید قدوسی و جمعی از استادان حوزه علمیه قم بودند، تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد و به مدت 10 سال از محضر استادان بزرگ حوزه در حوزه ادبیات عرب، منطق، ‌فلسفه، اقتصاد اسلامی و فقه و اصول بهره گرفت و پس از پایان سطح، دروس خارج فقه و اصول را نزد شبیری زنجانی، یوسف صانعی و آذری‌قمی ‌گذراند. در سال 1354 پس از یک دوره دشوار جنگ و گریز با ساواک، با مشورت شهید آيت‌الله بهشتی و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به خارج از کشور عزیمت کرد و در کشورهای سوریه و لبنان اقامت گزید. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در آغاز سال 1359 به عنوان مدیر صداوسیمای جمهوری‌اسلامی مرکز اهواز منصوب شد. در دی ماه همان سال پس از تصویب قانون اداره صداوسیما، از سوی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی به عنوان نماینده قوه‌قضاییه در شورای سرپرستی صداوسیمای جمهوری‌اسلامی ایران معرفی شد و تا سال 1362 به عنوان عضو شورا و در مقطعی به عنوان مدیر شبکه اول سیما خدمت کرد.

سایر مسوولیت‌های وی عبارتند از  استاندار خوزستان، عضو ستاد قرارگاه خاتم‌الانبیا و رییس دفتر جانشین فرماندهی کل قوا، استاندار خراسان، معاون امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قائم‌مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفیر ایران در کویت، مشاور وزیر امور خارجه و رییس کمیته فرهنگی ـ اجتماعی شورای‌عالی امنیت ملی، معاون سیاسی وزارت کشور و پژوهشگر سیاست خارجی در مرکز تحقیقات استراتژیک. همچنين كتاب‌هاي «مسیحیت، صهیونیست و بنیادگرای آمریکا»، «خاطرات علي جنتي»، «ترکیه و مسئله فلسطین» و «ساختار دولت صهیونیستی اسرائیل» کتاب‌هایي‌ هستند كه از سوي علی جنتی ترجمه و يا نگاشته شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها