شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
گزارش لحظه به لحظه از شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)

مولف کتاب «گزارش لحظه به لحظه از شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)» گفت: دقایقی پیش مراحل چاپ و نشر این اثر از سوی نشر دلیل ما به پایان رسید._

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: محتوای این کتاب می‌کوشد در چهار بخش به زندگی فرزند شش‌ماهه امام حسین (ع) و همچنین ارایه مطالبی علاوه بر شنیده‌هایی از واقعه عاشورا بپردازد.

وی ادامه داد: نخستین بخش کتاب گزارش لحظه به لحظه از شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) به حرکت خانواده امام حسین(ع) از مدینه به کربلا اختصاص دارد. در این سفر حضرت علی‌اصغر(ع) بیست روزه بوده‌اند. این کاروان ابتدا به سوی مکه حرکت می‌کند و هنگامی از این شهر برای رفتن به کربلا آماده می‌شوند، حضرت علی‌اصغر(ع) به سن پنج ماهگی رسیده‌ بودند.

مولف مجموعه گزارش لحظه‌به لحظه بیان کرد: در دومین بخش این اثر سخن از شهادت آخرین فرزند امام حسین(ع) به میان می‌آید و در آن داستان‌هایی از حضرت زینب(س)، حضرت سکینه(س) و حضرت علی‌اصغر(ع) مطرح شده‌اند. در پایان این بخش سخنان امام حسین(ع) درباره تشنگی این طفل شش ماهه و شهادت ایشان به دستور عمر بن سعد با تیر حرمله بن کاهل اسدی به تصویر کشیده شده است.

وی درباره بخش سوم کتاب گزارش لحظه به لحظه از شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: این بخش از کتاب به ماجرای پس از شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)، نماز خواندن امام حسین(ع) بر پیکر این طفل شش ماهه و مصیبت این شهادت می‌پردازد.

انصاری با بیان این‌که «در پایان اثر زیارت‌نامه حضرت علی‌اصغر(ع) را که در آثار شیعیان موجود است، آورده‌ام» افزود: آخرین بخش این کتاب به مراحل دفن پیکر حضرت علی‌اصغر(ع) که همزمان با دوازدهم ماه محرم روی مدفن مبارک امام حسین(ع) به دست امام سجاد(ع) صورت گرفت تعلق دارد. همچنین در این بخش مخاطبان با اهداف شوم کوفیان در غارت خیمه‌های کاروان امام حسین(ع) و تحویل این اموال در شام به اهل بیت(ع) و نفرین امام سجاد(ع) بر حرمله و سرنوشت این ملعون به دست مختار آشنا می‌شوند.

وی عنوان کرد: نخستین چاپ کتاب گزارش لحظه به لحظه از شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) با شمارگان سه هزار نسخه، در 44 صفحه به بهای 15 هزار ريال امروز از سوی انتشارات دلیل ما راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط