شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
تاجبخش: خوشبینی اهالی قلم به آینده واقعی است

غزل تاجبخش، نويسنده و شاعر با بيان اين‌كه اهالي قلم به آينده اين حوزه اميدوارند، گفت: اميد اهالی قلم به آینده واهي نيست. اميدوارم با تغييراتي كه در وزارت ارشاد صورت گرفته، حوزه فرهنگ و ادب هم مانند خانه سينما تابش ديگري بيابد.-

تاجبخش با بيان اين‌كه بشر به اميد زنده است، به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: به اعتقاد من، هر كس كه بر مسندي مي‌نشيند، به ناچار وعده‌هايي مي‌دهد، البته انصاف هم نيست كه بگوييم همه فعاليت‌هايي كه در گذشته رخ داده، بد بودند.
 
مدير انجمن ادبي غزل ادامه داد: درست نيست كه به كسي كه تازه بر اين مسند نشسته و حتي از كارهايي كه قصد دارد انجام دهد بي‌اطلاعيم، توقعات فراوان داشته باشیم، ولی در مجموع خدا باید راه‌ها را باز كند و بر ماست كه اميدوار باشيم، زيرا به هر حال تغييراتي در حوزه فرهنگ و ادب پيش آمده است. 

تاجبخش با بيان اين‌كه طبيعي است كه همه ما انتظاراتي داريم و اميدواريم فردي كه مسووليت را بر عهده مي‌گيرد، بتواند اين انتظارات را برآورده كند، افزود:ما اميد داريم و اين اميد واهي نيست. اين تشنگي وجود دارد و امیدواریم خواسته‌هاي اهالي قلم، اهالي كتاب و كساني كه فكر و انديشه‌شان خدمت به مردم از اين راه است به درستی محقق شود.
 
نويسنده كتاب «آزادی در قلمرو سبز فنچ‌های سپید» با اشاره به اين‌كه هر هنري به جاي خودش ارزنده است، ادامه داد: ساده‌ترين و كم هزينه‌ترين هنرها، هنر نوشتن است زيرا تنها وجود يك مداد و يك كاغذ برای آن كفايت مي‌كند. ما مي‌توانيم انديشه‌هاي بزرگ را به همين وسيله گسترش دهيم، همچنان كه در همه دنيا، از ابتدا تا حال، اين وسيله ارتباط بشري پيشرفت كرده و به وضعیت كنوني رسيده است.
 
تاجبخش با ابراز خرسندي از تاثير وسيع و گسترده قلم توضيح داد: من 12 سال روي كتابي كار مي‌كردم و بالاخره يك ماه پيش اين كتاب منتشر شد. بسيار خوشحالم كه اين كتاب در اولين قدم‌هايش توانسته باني خير باشد و سود اقتصادي آن براي هزينه درمان و معالجه جواني كه حدود پنج سال در بستر بيماري قرار داشت، صرف شود.
 
وي افزود: معمولا نويسندگان و شاعران كم‌پول‌اند و به‌واسطه مناعت طبعي كه دارند به خودشان اجازه نمي‌دهند كه درباره آثارشان مانند بازرگانان عمل كنند. اين استغنا از لطف خدا است. براي نويسنده در خلق اثر تنها بار معنوي مهم است زيرا به هر صورت براي نوشتن يك اثر عمري صرف مي‌شود.
 
وي در پايان صحبت‌هايش با ابراز اميدواري به آينده حوزه فرهنگ و هنر، گفت: اميدوارم با تغييراتي كه در وزارت ارشاد صورت گرفته، حوزه فرهنگ و ادب هم، چون خانه سينما تابش ديگري بيابد. 

تاجبخش، نويسنده و شاعر متولد شهرستان بروجرد است. وي دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در روستای مامون، سپس در قم پشت سرگذاشت و در سال ۱۳۴۶ به دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران رفته و در سال ۱۳۵۰ مدرک کارشناسی‌اش را دریافت کرد. 

تاجبخش در آموزش و پرورش به عنوان دبیر دروس ادبیات دبیرستان مشغول به کار شد و در مهر ۱۳۶۰ با کمک همسرش «انجمن ادبی غزل» را تشکیل داد که در حال حاضر مسوولیت آن را بر عهده دارد.
 
«دل خواسته‌ها، دل خاسته‌ها»، «مامون، غزل باران‌های سنگی» و «شبدرهای چهارپر» از آثار اين شاعر در حوزه شعر هستند. 

«آزادی در قلمرو سبز فنچ‌های سپید»، «آدمک‌ها»، «دوست نادیده» و «بر بال‌های پرواز» از آثار تاجبخش در حوزه داستان بلند و رمان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط