یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
انتشار «قرآن مصحف جمهوری اسلامی ویژه مناطق بیداری اسلامی»

مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سوی این وزارتخانه قرآنی با عنوان «قرآن مصحف جمهوری اسلامی ویژه مناطق بیداری اسلامی» با رسم‌الخط مصری برای نخستین برای برای کشورهایی مانند مصر، تونس، سودان و لیبی منتشر شده است که به این کشورها ارسال خواهد شد.-

محمد بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: همواره کشورهای مسلمان از ایران به عنوان کشوری اسلامی درخواست دریافت قرآن دارند. با توجه به این‌که هر یک از کشورهای اسلامی زبان و رسم‌الخط ویژه خود را دارند، تصمیم گرفته شد که قرآن‌های ارسالی مطابق با رسم‌الخط همان کشور نگاشته شوند. 

مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم اظهار کرد: در این راستا، کارگروهی متشکل از نهادهای متولی چاپ و نشر قرآن کریم اقدام به نشر قرآنی متحد‌الشکل با استانداردهای علمی و هنری با عنوان قرآن معتبر ایرانی کرده‌اند و تحقیق و پژوهش مربوط به انتشار این قرآن به عهده مرکز طبع و نشر قرآن کریم بوده است.

وی افزود: ارسال قرآنی متحدالشکل برای همه کشورهای اسلامی با یک رسم‌الخط امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل سه تقسیم‌بندی کلی «قرآن کم‌علامت برای کشورهای فارسی‌زبان»، «قرآن با اعراب‌گذاری مصری برای کشورهای عربی» و «قرآن با اعراب‌گذاری هندی برای کشورهای شبه قاره هند» برای جهان اسلام انجام شد. 

بابایی از سازمان اوقاف و امور خیریه و مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عنوان متولیان چاپ و نشر این قرآن بین‌المللی نام برد و گفت: این دو مرکز در کنار نشر قرآن، اقدام به انتشار مفاتیح‌الجنان، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه برای شیعیان سراسر جهان کرده‌اند. 

وی عنوان کرد: با توجه به تبلیغات منفی کشورهای بیگانه درباره ایران و قرآن ایرانی، ارسال این کتاب‌های آسمانی از سوی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند تبلیغ موثری برای اسلام و قرآن باشد.

«قرآن مصحف جمهوری اسلامی ویژه مناطق بیداری اسلامی» با اعراب‌گذاری مصری برای نخستین بار با شمارگان 400 هزار نسخه در قطع رقعی و 125 هزار نسخه در قطع جیبی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها